Camilla Pihl lanserer nettmagasin
Gründeren tar opp kampen mot de etablerte livsstilsmagasinene.
Det er ingen tvil om at Camilla Pihl har mange jern i ilden. Designer, beautygründer, modell, blogger og influenser er bare noen av jobbene hun har sjonglert den siste tiden.
Nå blir hun også redaktør for sitt eget nettmagasin.
Nyheten ble sluppet hos bransjenettstedet Kampanje, som skriver at magasinet fremdeles skal være «i Camilla Pihls ånd», og skal inneholde stoff om mat, reise, interiør, mote og lignende.
Camilla Pihl lanserer sitt eget klesmerke
Magasinet skal fungere som en hybrid mellom en blogg og et tradisjonelt nettmagasin. Pihl selv sier endringen ikke skjer fordi hun er lei av å blogge, men fordi hun lenge har ønsket å ta bloggen et skritt videre.
– Jeg har overhodet ikke blitt lei av å blogge. Jeg elsker faktisk å blogge. Men jeg har lenge hatt lyst til å gjøre noen endringer i innholdsuniverset, sier hun til bransjenettstedet.
Med seg på laget får hun og partneren Peter Peters selskapet Venture Factory og to innholdsprodusenter. Målet er på sikt å skape et produkt som kan leve uavhengig av Pihls medvirkning.
Tale Gjøvik er sjef for mediesatsingene i Venture Factory, og sier til nettavisen at det nye Camilla Pihl-magasinet ta opp kampen med de store mote- og livsstilsmagasinene.
Ifølge Kampanje skal det nye livsstilsmagasinet eies av et holdingselskap som er et joint venture mellom Venture Factory og Peter & Pihl Invest, som eies av Camilla Pihl og Peter Peters.
Lifestyle Holding skal eie 51 prosent av CamillaPihl.no AS. Peters & Pihl Invest eier resterende 49 prosent. Videre eies Lifestyle Holding 66 prosent av Venture Factory, og 34 prosent av Peters og Pihl Invest.