STENGER LUKSUSBUTIKKEN: Nina Naustdal har endret profil. Nå satser hun på en bredere kolleksjon og salg via Internett. Bildene til høyre er tatt uten for og i butikken Naustdal nå har stengt. Foto: Privat / Foto: Fredrik Solstad

Nyheter

Luksus-Nina stenger London-butikken

Norske Nina Naustdal markerer seg i London som designer for jetsettere og arabiske prinsesser. Nå stenger hun butikken i London for å satse på et nytt marked.

  • Jennifer Bråthen
Publisert:

Våren 2011 åpnet Nina Naustdal butikk i den eksklusive handlegaten Walton Street. Med varemagasinet Harrod’s som nærmeste nabo og fargerike couture-kjoler til luksuspriser i butikkvinduene, fristet hun alt fra britiske reality-kjendiser til prinsesser fra Midtøsten inn i de svindyre butikklokalene hun i utgangspunktet hadde en 1o års kontrakt på.

Nå har imidlertid Naustdal stengt butikken i luksusgaten. Hennes design har utviklet seg til å bli et livsstilmerke som tilbyr både couture, «ready to wear», brudekjoler, pels og lær, smykker og tilbehør.

- Selv om Walton Street er en flott adresse, er det ikke en blomstrende handlegate. Nå som Nina Naustdal design har utviklet seg trengte hun bedre eksponering, sier Naustdals pressekontakt til minMote.

Pressekontakten opplyser om at man kan booke avtale for å handle designklærne som nå befinner seg i et eksklusiv showroom i hjertet av Chelsea.

FARGERIK: Naustdal bruker selv klær fra sine kolleksjoner. Bildet er tatt i den stengte butikken. Foto: Fredrik Solstad

Tilbyr shopping på nett

Den stengte London-butikken betyr ikke kroken på døren for den norske designeren, som ble kåret til Londons beste forhandler i 2013. Nylig åpnet hun en nettbutikk der hele kolleksjonen hennes ligger for salg.

Kunder som tidligere betalte mellom 20 000 og 40 000 kroner for Naustdals kreasjoner, kan nå shoppe kjoler, bluser, vesker og annet tilbehør til en rimeligere penge enn tidligere, men nettsiden tilbyr også lærjakker i hundretusenkroners-klassen og brudekjoler til om lag 600.000 kroner.

Vil ekspandere

Naustdal planlegger nå å vise frem sin neste kolleksjon, og i motsetning til store motehus som Chanel og Dior, velger hun å vise frem kleskolleksjonen sin i Monaco i forbindelse med Monaco Grand Prix som går av stabelen i slutten av mai.

Naustdals pressekontakt avslører at den norske designeren nå fokuserer på å kunne etablere seg i Oslo, Midtøsten og andre internasjonale land. Den Esmod-utdannede designerens hovedmål er å kunne selge sine kreasjoner hos anerkjente varehus som Harrods, Harvey Nichols og Selfridges i London.

Se minMotes mini-serie om Nina Naustdal:

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Design
  2. Nina Naustdal
  3. nettbutikker

Relaterte artikler

NYHETER

Norske Luksus-Nina med brudekolleksjon til 3,5 millioner

NYHETER

Design-Nina oppfordrer norske kvinner til å satse på luksusklær

NYHETER

Varsity-brødrene om capsene: – Vi lager det vi ikke klarte å finne

NYHETER

Modellfall, norsk luksusfrue og sexy kjoler

NYHETER

Bertine Zetlitz ankom Spellemann i stylistens brudekjole: - Kveldens flotteste!

NYHETER

Gwyneth Paltrows «norske» kolleksjon ferdig – kommer i august

NYHETER

Slik blir «nye» Karl Johan: – Nytt skandinavisk motemekka