Prinsesse Maddes sexy jeans til Norge
Den svenske prinsessen Madeleine (29) har blitt designer og snart kan du kle deg i vaskeekte prinsessejeans.
Prinsesse Madeleine har i samarbeid med det amerikanske merket Genetic Denim utviklet en helt egen jeansmodell som snart havner i norske butikkhyller, skriver Dagens Næringsliv.
Jeansen vil være til salgs i Oslo fra våren 2012, med en prislapp på mellom 1.500 og 2.200 kroner. Samarbeidet kommer som en følge av at prinsessen lenge vært opptatt av veldedig arbeid med organisasjonen World Childhood Foundation, som nå samarbeider med det amerikanske merket.
Se også:Madde blir jeansdesigner
For hvert par jeans som blir solgt, skal 290 kroner gå til veldedighetsorganisasjonen som prinsessen er prosjektansvarlig for.
Madeileine bor for tiden i New York med forretningskjæresten Chris O'Neill. Hun forteller at hun er svært entusiastisk over jeanssamarbeidet.
- Partnerskapet hjelper organisasjonen med å skape oppmerksomhet rundt overgrep og utnyttelse av barn, sier Madde i en e-post til DN.
Se også:Prinsesse Madeleine pryder svensk moteblad
Det er det norske moteselskapet Holzweiler Aguenturer som har sikret seg rettighetene til å selge jeansen i Skandinavia. De har også merker som Gestuz, Hynkydori og Gudrun & Gudrun i porteføljen. Andreas Holzweiler har stor tro på at Madde-jeansen vil gjøre stor suksess hos norske kvinner.
- De er ekstremt gode på passform, sier han til DN.
Se også:Madde smykker seg som Mette-Marit
Prinsessejeansen har fått navnet «The Maria's», og vil også kunne kjøpes på nett på nyåret. Samarbeidsorganisasjonen Word Child Foundation ble for øvrig startet av prinsesse Madeleines mor dronning Silvia.
Kongeekspert Kjell Arne Totland tror jeansene vil bli en stor suksess i Norge.
- Jeg synes det er flott å se hvordan Madeleine tenker nytt - og bruker sin posisjon og sin interesse for mote til å slå et slag for sin store hjertesak Childhood. Hun slår virkelig to fluer i en smekk, sier Totland til minMote.