FASJONABEL: Svenske Zlatan regnes som å være en av de mest populære fotballspillerne i verden. Her er han på magasinet GQs kåring «Årets Mann» i 2013. Foto: Getty Images
Nyheter

Zlatan Ibrahimović skal lage sportsklær for gigantkjede

Glem dressbukser, bukseseler og sløyer. Nå skal fotballstjernen Zlatan (33) utvikle sportsklær for billigkjeden Dressmann.

  • Thea Roll Rakeng
  • Katarina Petrovic
Publisert:

Mandag ettermiddag ble det klart at den svenske fotballstjernen Zlatan Ibrahimović har inngått et langsiktig samarbeid med herrekjeden Dressmann. Fotballspilleren skal være med å utvikle et eget sportsmerke for den nordiske billigkjeden.

HAR TROEN: Petter Varner, administrerende direktør i Dressmann, gleder seg over samarbeidet. Her med fotballstjernen selv, Zlatan Ibrahimovic. Foto: Dressmann

Dressmann er hemmelighetsfulle til samarbeidet med fotballstjernen da MinMote ringer, og ønsker ikke å si noe om designprosessen. Heller ikke når kolleksjonen slippes eller i hvilke butikker man vil finne klærne i, men de er sikre på at de har valg riktig mann å samarbeide med.

- Flott fyr

- Det er mange grunner til at det er nettopp Zlatan vi valgte. Vi syns han er den største idrettspersonligheten i verden i dag, i tillegg til at han er vanvittig hyggelig å jobbe med. Det er få som er så store og samtidig så folkelige og jordnære som han, til tross for at han har mye status, siermarkedsdirektør i Dressmann

Knut Vidar Nilsen til MinMote, og legger til:

- I tillegg er hans væremåte og tenkemåte veldig likt Dressmann sin. For begge parter handler det om å gå inn i det store allmenne markedet som når folk flest. Vi kunne funnet en bedre samarbeidspartner. Han er en utrolig spennende og flott ambassadør, som kommer til å representere på en strålende måte.

VIL TREFFE: Nathalie Helgerud, moteansvarlig hos Stylemag er spent på det nye samarbeidet og tror det vil treffe norske forbrukere. Foto: Privat

Zlatan er ikke den eneste fotballstjernen som har inngått designsamarbeid med en stor kleskjede. David Beckham regnes som en ringrev i «design-gamet» med sine mange undertøyskolleksjoner for H&M.

- Kommer til å slå ann

Moteansvarlig i Stylemag, Nathalie Helgerud, tror Dressmanns nye sportsamarbeid kommer til å slå ann blant forbrukerne.

- Dette er utrolig kult, jeg må jo si at det er imponerende at Dressmann får til et så stort samarbeid. Dressmann har godt av en ny profil som gir dem en større merkevareposisjon, sier Helgerud til MinMote, og fortsetter:

- Zlatan-samarbeidet kan gi Dressmann et nytt og freshere image. Jeg tror at norske menn vil få glede av klærne hans, da han er en kjent profil mannen i gata har kjenskap til.

Det er ikke bare fotballspillerne som får oppmerksomhet -her er deverdensledende fotballfruene du bør følge med på!

Overraskende samarbeid

Ida Elise Eide Einarsdóttir, redaktør i Vixen er overrasket over det nye Dressmann sitt nye samarbeid, men tror at det er et lurt trekk av kjeden.

OVERRASKET: Ida Elise Eide Einarsdóttir syns Dressmanns nye samarbeid er overraskende, men er spent på resultatet. Foto: Privat

- Det er et litt overraskende samarbeid, men Dressmann gjør garantert lurt i å slå seg sammen med Zlatan. Han er ikke den mest trendy fotballstjernen, men dette er heller ikke et rent motesamarbeid. Det er ingen tvil om at Zlatan er «hot», nå sist med stor oppmerksomhet for sitt samarbeid med Volvo, og det er godt gjort av Dressmann å kuppe en stjerne av dette kaliberet, sier Einarsdóttir og legger til:

- Jeg gleder meg til å se kolleksjonen og håper den har like mye bitt som Zlatan

selv.

Langsiktig merkevarebygging

Nilsen sier også at det er viktig å forstå at dette samarbeidet ikke bare er en reklamekampanje, slik flere medier omtaler det som.

- Det er allerede misforståelser ute og går rundt samarbeidet. Dette er ikke en reklamekampanje, det er et AS-selskap som vi har startet sammen med Zlatan. Vi ønsker å bygge en merkevare som skal være der i mange, mange år, sier han til MinMote.

Ibrahimović spiller per dags dato for Paris Saint Germain og det svenske landslaget.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Landslagsstjernene har klokketro på luksus

  2. MANN

    Ti julegaver til den motebevisste mannen

  3. NYHETER

    Norske Varner-Gruppen nekter å oppgi fabrikkene sine

Finn mer innhold om:

  1. Zlatan Ibrahimovic
  2. fotballspillere
  3. Dressmann

Relaterte artikler

KLÆR

H&Ms Kenzo-samarbeid: Ikke for mannen i gata

NYHETER

Magetopp, gullbukser og stiletter: Se antrekkene fra Vixen Blog Awards

KJENDIS

Dette er influencernes favoritter på hjemmekontoret

HUDPLEIE

Elixir-sjef Marianne Fjørtoft: – Vi vil aldri betale en influencer

NYHETER

Mette-Marit strålte i gjenbruksantrekk på Nobel-utdelingen

NYHETER

Mette-Marit ankom i blomsterdrøm: - Gløder litt ekstra for tiden

NYHETER

Nobel-vinneren i kjole med mønster fra rottehjerner