minMote fyller ett år

minMote feirer ett år tirsdag 23. mars, og feirer dagen med å gi en av leserne en makeover i bursdagspresang.

Mari Glans
Publisert:

minMote fyller ett år og ønsker å feire dagen med en av leserne. Nå har du muligheten til å vinne en total makeover både med klær, stylingtips, hudpleie og sminke. Vi trekker en vinner som får et gavekort på H&M til en verdi av 2500 kroner, og en behandling på Linda Johansens salong, Beauty Lounge, i tillegg til to produkter tilpasset vinnerens hudtype.

Konkurransen er nå avsluttet. Vinneren har blitt kontaktet.

minMote-Silje blir med deg på shopping og gir stylingtips, mens skjønnhetsansvarlig Mari Ruus legger makeup og gir råd om sminke og produkter.

Det du trenger å gjøre for å vinne en makeover, er å legge igjen en kommentar i feltet under og si hva du ønsker å lese mer om på minMote. Husk å oppgi korrekt mailadresse slik at vi får kontaktet vinneren.

- Mote er for alle

Moteansvarlig Silje Pedersen fra minMote er stolt over å feire ett årsdagen til Norges største motenettsted.

-Vårt mål er å gi leserne innblikk i de siste trendene, skape engasjement og gi inspirasjon. Vi mener at mote er for alle og er opptatt av at du som leser skal kunne finne siste nytt uten å tømme lommeboken. Vi er opptatt av å være folkelige og inkluderende, mote skal være for alle, sier Silje Pedersen.

Moteeksperten mener det er flere faktorer som gjør at minMote har gjort suksess på så kort tid.

- Jeg tror at grunnen til vår suksess er miksen av aktuelle motesaker, forbrukersaker, blogg og videoreportasjer. Vi leverer en pakke som gjør oss unik på markedet. Samtidig er vi opptatt av hyppige oppdateringer, du skal alltid finne en ny sak eller blogg når du besøker minMote. Det at leserne i tillegg kan kommentere, gi tips og råd til hverandre er også med å bidra til vår suksess, mener Pedersen.

Mote var lenge et område som det ikke ble satset på av VG Nett, men etterspørselen etter mote- og skjønnhetssaker har økt i takt med utviklingen av minMote. Motenettstedet har bidratt til mer mangfoldighet og feminint stoff på VG Nett.

God kontakt med leserne

Da minMote startet opp var det med et ønske om å skape et motenettsted som gikk utover den tradisjonelle artikkelbaserte løsningen.

- Tanken bak var å inkludere og skape en dialog med leserne både gjennom artikler og Siljes Blogg. Grunnen til at minMote har blitt en så stor suksess henger sammen med hvordan vi jobber og hvordan vi opprettholder kontakten med leserne, sier Silje Pedersen.

- Vårt mål har alltid vært god kontakt med leserne, så når vi i dag feirer ett år synes vi det er naturlig å dele dagen med dem, sier Silje Pedersen.

Trendforsker Michelle Orme mener at det personlige preget og VG Nett som plattform er årsaken til minMotes suksess.

- minMote har klart å skape det jeg opplever som et dedikert og personlig nettsted om mote, og har på en vellykket måte klart å integrere dette i formatet til et større mediehus slik som VG Nett, sier Orme.

- I tillegg er det sammensetningen av repertoaret til journalistene og måten de bearbeider stoffet på, som gjør at de får både bredde, dybde og lek i artiklene. Et annet poeng er at minMote på kort tid har gått fra å omtale moteeventer i Norge til å rapportere fra internationale moteuker, noe som har blitt gjort på en vellykket måte av VG Nett og minMote, mener Michelle Orme.

Konkurransen er nå avsluttet. Vinneren har blitt kontaktet.

Publisert: