Nå er Juicy Couture tilbake
Velourdressene gjør supercomeback i motebildet. – Det er helt enormt, sier butikksjef.
Joggedressene i velour fra Juicy Couture herjet på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet.
Om dette er en trend som er lekker kan diskuteres, men at den er tilbake er ingen ting å tvile på.
Alt du trenger å vite om moten
80 på venteliste
På butikken Scandinavian Designers på Steen og Strøm har leveransen av dresser fra Juicy Couture vært etterlengtet. Og ja, vi skriver 2017 på kalenderen.
– Det har vært helt enormt og over all forventning. Da vi fikk vår forrige leveranse hadde vi 80 stykker på venteliste, sier butikksjef Catharina Holmberg til MinMote.
Dette til tross for at det ikke er snakk om en billig kosedress.
– Dressene er av god kvalitet, så de koster en del med rundt 3000 for en hel dress, sier hun.
Holmberg forteller at de har hatt dressene i sortimentet noen år, men at det er først nå det virkelig har tatt av igjen.
Jason blir drag queen-modell for kvinneundertøy
Hun forteller at kundene stort sett er yngre jenter.
– Men det hender at mamma slenger med en dress også, sier hun.
Brukte Juicy på byen
Som moteredaktør på midten av 2000-tallet ble Pia Haraldsen ofte sett i det som var siste skrik.
– Da Juicy var på sitt hotteste brukte brukte jeg den til og med ute på byen i London, forteller hun til MinMote.
Hun syns det er gøy at den komfortable joggedressen har gjort comeback, og utelukker ikke at hun kommer til å hente frem en av de gamle dressene for en rolig dag i komfortable klær.
– Det er en behagelig trend, og det bringer tilbake gode minner, sier hun.
Fortsatt baklommer og sleng
Catharina Holmberg på Steen & Strøm forteller at Juicy-dressene som det selges mest av er de klassiske uten for mye pynt.
– Det er ikke fullt så mye logo som det var tidligere, men det skal være baklommer og sleng. Men vi har en helt ny variant med glittersteiner og den har solgt en del. Vi merker at dressene står på manges ønskeliste nå til jul, sier Holmberg.
Meghan Markles ring har diamanter fra prinsesse Diana
Hun forteller at mange kunder kommenterer dressene da de ser dem i butikken.
– Men de som kjøper det har ofte ikke vært med på den første hypen, sier hun.
Her er en samling nydelige bilder fra midten av 2000-tallet: