FRA BEYONCÉ TIL HOLZWEILER: Tvillingene Gunnhild (t.v) og Martine Chioko Johansen har tidligere jobbet for Beyoncés merke. Her er de før de gikk på catwalken for Holzweiler. Foto: Elise Alexandra Gulbrandsen/MinMote.

Nyheter

Holzweiler med eksklusivt samarbeid med luksusbutikk

KØBENHAVN (MinMote): Modelltvillingsøstrene Gunhild og Martine Chioko Johansen viste det norske merkets hyllest til sommer, med flere av verdens største motemagasiner og influencere på første rad. 

  • Elise Alexandra Gulbrandsen
  • Maiken Svendsen
Publisert:

For ett år siden holdt merket sin første visning i København, med supermodellen Erin Wasson på catwalken.

Denne gangen ble visningen holdt på «The Plant», og var lagt opp som en intim campingtur og foregikk i et gigantisk telt med dimmet lys. Selve teltet vil senere bli brukt til å lage ponchoer i kjent Holzweiler-stil.

– Lokalet er en tidligere plastfabrikk, og de som driver stedet nå ønsker å gjøre opp for den ikke så miljøvennlige historien til stedet med å lage en grønn oase. Den filosofien er ganske lik Holzweilers og en grunn til at vi valgte stedet, heter det i pressemeldingen fra Holzweiler.

Blant modellene denne gangen finner man tvillingsøstrene Martine og Gunhild Chioko Johansen. De to ble tidligere i år håndplukket til kampanjen for Beyoncés treningsmerke Ivy Park.

Kolleksjonen har fått navnet «Vår Sommer» og er en hyllest til den norske sommeren.

– Vi investerer også mye mer i «show-vennlige» plagg som skal vise ytterpunktene bak inspirasjonen og det mindre kommersielle. Vi har tatt ett godt steg videre i form av kvaliteter og rent kreativt også, sier Andreas Holzweiler.

HØSTET APPLAUS: Maria Skappel Holzweiler, Susanne Holzweiler, designer Duy Ngo Dinh og Andreas Holzweiler viste sin tredje kolleksjon i København onsdag. Foto: MINMOTE.

VG

Det er en følsom Maria Skappel Holzweiler som møter MinMote etter visningen.

– Jeg blir alltid så rørt når en visning er over. Det bare flommer over, forteller designeren.

– Jeg syns vi viser vi er et godt team som jobber sammen og jeg er stolt av det vi får til, legger hun til.

Kolleksjonen hadde flere sporty plagg enn hva vi har sett tidligere, og Skappel Holzweiler håper dette kan bli sett på som eksotisk.

– Kolleksjonen er inspirert av den norske sommeren. For nordmenn er det vanlig å kombinere strikk med sommerkjolen, men vi håper at det kan bli sett på som mer eksotisk nå som vi har tatt steget internasjonalt.

– Holzweiler skal være ærlig og ekte, og det håper jeg vi klarer å vise med denne kolleksjonen. Man skal være seg selv, legger hun til.

FULLT HUS: Holzweilers modeller viste den kommende vår sommer kolleksjonen i København. Foto: MinMote.

– Det er enormt stort for oss

Nå får også den norske motesuksessen et lukrativt samarbeid med den anerkjente nettbutikken Net-A-Porter, med en såkalt «see now, buy now», som betyr at noen av plaggene fra visningen er tilgjengelig for kjøp allerede kort tid etter visning.

De har designet to nye ponchoer eksklusivt for nettbutikken, sier merket til Costume.

– Det er enormt stort for oss, sier Holzweiler til MinMote.

Han forteller at de har hatt enorm respons på visningen i forkant av visningen, og at de merker pågangen fra presse og gjester øker i forkant av hvert show de har i den danske hovedstaden. Blant publikum sitter representanter fra magasiner som Vogue, GQ og High Snobiety.

– Når vi ser på listen over gjester nå så er det en virkelig stor mulighet til å vise oss frem, forteller han.

Visningen startet med at et dikt ble lest opp av dikteren Alexander Fallo.

De kvinnelige modellene var stylet med en rufsete knute på toppen av hodet med oransje eyeliner rundt øynene. Huden var holdt frisk og glødende uten tunge produkter.

Mange av mennene hadde halvlangt hår, og ellers var stylingen holdt helt naturlig.

Fargene var som tatt ut av den norske sommeren med blå og grønne toner fra kysten og fjellene, og rosa og røde toner fra inspirert av solnedganger.

Holzweiler SS19. Foto: Helle Moos.

Holzweiler SS19. Foto: Helle Moos.

Holzweiler SS19. Foto: Helle Moos.

Holzweiler SS19. Foto: Helle Moos.

Publisert:

Relaterte artikler

NYHETER

Holzweiler med ny visning i København: – Tom og skjelven

NYHETER

Chioko-tvillingene intervjuet i Vogue

KLÆR

Holzweiler med mobilfri visning i København: – En lettelse

MOTE

Sjekk gatemoten fra moteuken i København

KLÆR

Holzweiler tok helomvending: – Det ble jo en twist, i veldig fortolket forstand

NYHETER

Norske influencere på moteuken i København: – Føler smittevernet blir tatt mer på alvor her

KJENDIS

Holzweiler-familien helt privat: Om småbarnslivet, kjærligheten og millionbedriften