Justin Bieber i norsk design: – Det er ganske sykt!
I en reklamesnutt for Dr.Dres høretelefoner er Justin Bieber (18) iført en t-skjorte fra det norske klesmerket U:ANDAI.
U:ANDAI er et lite klesmerke fra Oslo. Bak det 2 år gamle merket står Carl Petter Larsson (28) og Erik Kolstø Andersen (28). De har minimalt med markedsføring og så slettes ikke for seg at popyndlingen, som befinner seg i Oslo, skulle få fatt i en av deres t-skjorter. I en reklamefilm for hiphop-legenden Dr.Dres høretelefoner dukker Bieber opp i t-skjorten med det iøynefallende trykket.
– Vi må innrømme at vi likte reklamesnutten ekstra godt fordi Bieber utrolig nok er avbildet og filmet i en av våre t-skjorter. Det er kanskje ikke en førstesidenyhet, men for oss var det ganske sykt å se vårt lille, helnorske streetwear-merke på en av verdens største pop-idoler, sier Larsson til minMote, og legger til:
– Det er litt morsomt at Justin Bieber digger oss.
LES OGSÅ: Moteekspert om Justin Bieber: – Jenter elsker gutter som pynter seg
Guttene som selv ikke er store fan av Justin Bieber vet ikke sikkert hvordan pophelten skaffet seg et eksemplar av t-skjorten, men de har sine mistanker.
– Gjennom kontakter fikk vi gitt Will og Jada Smith en tilsvarende trøye de skulle gi til deres sønn Jaden. Han må ha gitt den videre. Det er den eneste logiske måten Bieber kan ha fått ha tak i t-skjorten, sier Kolstø Andersen.
T-skjorten Bieber er iført har et trykk er av en fyr med et spørrende blikk.
– Vi har en rød tråd i hvert design. I og med at merket U:ANDAI, fonetisk for «U and I», lar seg inspirere av samspillet mellom mennesker, lagde vi en fyr med det spørrende «U and I» -blikket, forteller Kolstø Andersen videre.
LES OGSÅ: Sjekk Ryan Goslings stilforvandling
Dessverre for alle «Beliebers» der ute er t-skjorten allerede utsolgt og guttene bak merket kommer ikke til å legge den ut for salg igjen.
– Vi vil at alle t-skjortene skal være eksklusive. T-skjorten til Justin ble laget i et opplag på femti t-skjorter, og vi kommer ikke til å lage flere av den. Vi slipper en ny kolleksjon i løpet av sommeren, sier Kolstø Andersen.
Osloguttene holder på med klesmerket i tillegg til sine to fulltidsjobber, og har foreløpig ikke tjent store penger på bedriften.
– Alt vi tjener på salget har til nå gått tilbake til bedriften, forteller Kolstø Andersen.
Guttene innrømmer at det var et stort øyeblikk for dem da de oppdaget at to av bandmedlemmene i norske Casiokids var iført deres t-skjorter, da de mottok A-Ha-millionen i forbindelse med VG-lista Topp 20 i 2010.
– Da vi så Casiokids med t-skjortene var vi nyoppstartet. Dette øyeblikket var minst like stort for oss som Justins t-skjorte-valg. Det handler for det første om hva vi personlige foretrekker av musikk, sier Kolstø Andersen og innrømmer at de er ydmyke i forhold til Biebers markedsverdi.
LES OGSÅ: David Beckham skriver historie – kaster klærne for kvinneblad
LES OGSÅ: Slik får du stilen til sjarmøren Pharrell Williams