Hanneli «overalt» i internasjonal motepresse

Butikkgigant Zara selger T-skjorter med bilde av ansiktet hennes, mens Vogue mener hun står for den beste gatemoten i 2011. Internasjonal motebransje får ikke nok av norske Hanneli Mustaparta (29).

Ingrid Bruvik
Publisert:

Modell og blogger Mustaparta ble kåret til Norges best kledde kvinne i VG før jul, men det er ingenting i forhold til anerkjennelsen Hanneli får i utlandet.

29-åringen har de siste årene bygget seg opp som en av verdens mest toneangivende motebloggere – kjent for vakre streetstyle-bilder og en tilstedeværelse på verdens hotteste moteevents.

Beviset på statusen kan du for tiden se på internasjonale moteblogger, -nettsteder og -magasiner, som nærmest bugner over av kampanjer, bilder og kåringer med Hanneli.

Denne uken har hun blitt omtalt av Vogue som en av verdens beste på streetstyle, mens det glossy magasinet og nettstedet Grazia har fremhevet henne som en av de mest trendy bloggerne.

(For øvrig får den norske bloggeren Style Devil også skryt i Grazias artikkel. Hennes blogg kan du se her.)

Tidligere i år trykket den spanske butikkjeden Zara opp t-skjorter med bilde av Hannelis ansikt på. I følge Grazia ble det totalt solgt over 160 000 eksemplarer av T-skjorten over hele verden.

Blant merittene ellers i år er jeansmerket Rag and Bones kampanje hvor Hanneli er modell, luksuskjøpesentret Barneys New York kåpeguide med Hanneli, samt Dolce & Gabbanas eksklusive smykkekolleksjon i samarbeid med Vogue.com med 29-åringen som ansikt utad.

I tillegg dedikerte også net-a-porters magasin flere sider til Hannelis stil i en av sine foregående utgaver.

Til sist kan vi nevne at motebloggeren ble viet mange sider i amerikanske Vogues spesialutgave som omhandlet dem de mener er verdens best kledde i 2011. I utgaven blir Hanneli nevnt i samme åndedrag som Mary Kate og Ashley Olsen og Kate Moss. Phu.

Les også:

10 norske looks vi elsket i 2011. Her!

Hanneli og Jarle er Norges best kledde. Her!

Adele trolig foridepike på amerikanske Vogue. Her!

Publisert:

Finn mer innhold om: