Nyheter

Oppsving etter skilsmissen for Katies klesmerke

Katie Holmes (33) klesmerke Holmes & Yang har fått en oppsving. En knapp måned etter bruddet med Tom Cruise har salgstallene økt.

  • Martine Lunder Brenne
Publisert:

Katie Holmes (33) klesmerke Holmes & Yang har fått en oppsving. En knapp måned etter bruddet med Tom Cruise har salgstallene økt.

Siden skilsmissen fra Tom Cruise har Katies navn vært på alles lepper, og paparazziene har fotfulgt henne rundt i New York - flere ganger iført sitt eget design. Kanskje er det nettopp disse bildene som har sørget for et realt oppsving i klessalget for Holmes. I følge Fox News melder luksuskjeden Barneys i Beverly Hills at Holmes & Yang-salget har tatt av etter skilsmissen. Merket selges bare i utvalgte Barneys-butikker og hos Harvey Nichols i London, og en butikkrepresentant fra Barneys i Dallas forteller til Fox News at flere kunder har ønsket seg at de skal ta inn merket.

Holmes startet merket sammen med kjendisstylist Jeanne Yang i 2008, men har inntil nå ikke har noen stor kommersiell suksess. Holmes & Yang-klærne har dessuten stive prislapper, som varierer fra 2.000 kroner for en bluse til 10.000 kroner for en kåpe. Denne høsten skal dessuten Holmes vise frem klærne på den prestisjetunge moteuka i New York for første gang.

LES OGSÅ:Sjekk Katie Holmes' stilforvandling

Katie Holmes følger dermed i fotsporene til fashionista-venninnen Victoria Beckham. De to har flere ganger blitt sett sammen på de største moteshowene under moteukene, og Victoria har den siste tiden gjort stor suksess med sitt eget klesmerke. Blant annet har venninnene Cheryl Cole og Eva Longoria sørget for ekstra publisitet etter at de har omfavnet kjolene fra «Posh».

Kjendisstylist David Zyla, som blant annet har skrevet stylingboken «The Color of Style», forteller til Fox News at han tror skilsmissen mellom Katie Holmes og Tom Cruise har gitt Katies merke økt oppmerksomhet.

— Katies skilsmisse, og den taktfulle måten hun taklet den på, gjør at alt hun foretar seg får masse oppmerksomhet nå. Derfor vil alle viktige redaktører se kolleksjonen hennes under moteuka i New York. Dette er utvilsomt fantastisk PR for merket hennes, sier Zyla, som har tro på videre suksess for Katie Holmes.

— Hvis kolleksjonen er trendy og klarer å treffe kjøperne, spår jeg enorm interesse for merket. Kundene kommer til å legge spesielt merke til merket når de kommer inn i en butikk, ikke bare fordi det ser bra ut, men også fordi det er laget av en rollemodell, sier han.

«Dawson's Creek»-stjernen har en travel høst i møte. I tillegg til visningen under moteuka skal hun både spille inn en film og ikke minst gjøre comeback på Broadway-scenen.

LES OGSÅ:Justin Bieber kåret til «Årets moteikon»

LES OGSÅ:Lana Del Rey er H&Ms nye ansikt

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Katie Holmes
  2. New York Fashion Week
  3. Tom Cruise

Relaterte artikler

NYHETER

Katie Holmes klar for moteuken i New York - viser frem egen design

NYHETER

Katie Holmes nektet pressen adgang på moteshow

NYHETER

Fra anonym og uskyldig til sexy fashionista - sjekk Katie Holmes' stilforvandling

NYHETER

Norske Marion designer klær til Angelina og Brads barn

NYHETER

Sjekk denne 4-åringens kostbare antrekk - veske til 12.000 kroner

NYHETER

Victoria Beckham - fra pop til motedronning

NYHETER

Victoria Beckham fyller 40 - se hennes stilforvandling