ByTimo til amerikanske Moda Operandi
Det norske merket ble lansert i den amerikanske luksusnettbutikken.
Det norske merket byTimo har nå blitt tatt inn av luksusnettbutikken Moda Operandi. Onsdag forrige uke lanserte nettbutikken forhåndssalget av den siste kolleksjonen til det norske merket. Luksusnettbutikken lar kundene forhåndskjøpe klær fra designere, og ifølge Elisa Mollatt er de kjent for å introdusere de nye designere og merker til det Amerikanske markedet.
– Dette er så utrolig gøy, sier Mollatt til MinMote.
De nye it-jentene på catwalken
Falt for de unike plaggene
Elisa Mollatt er markedssjef i merket, hvor moren Tine Mollatt er designer, og forklarer at de nå jobber mot flere internasjonale forhandlere. De hadde et showroom i New York under moteuken der, og det var da de møtte innkjøpere fra nettbutikken.
– Jeg tror de falt mest for det vintage-inspirerte uttrykket vårt, og at hvert plagg er unikt. Mønsteret blir tegnet for hånd i Oslo, med et fokus poå unike detaljer i alt fra materialvalg, print og silhuetter, forteller Mollatt.
Slik er den nye kolleksjonen
ByTimo er kjent for sine romantiske kjoler, blomstermønstrene, blonder og rysjer. I tillegg produserer de klærne så bærekraftig som mulig, og Mollatt tror amerikanerne likte merket for hele pakken.
– Amerikanere liker en god historie, ler Mollatt.
ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG
ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG
ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG
ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG
Første som selger SS18
Under Oslo Runway viste de sin kolleksjon for Spring/Summer 2018 og det er kolleksjonen som nå kan forhånds kjøpes hos Moda Operandi.
– Det er eneste butikk som selger den kolleksjonen nå, så det er unikt, forteller hun.
Siri Tollerøds modellcomeback
Butikken har tatt inn 41 av 55 looks fra visningen, og det er flest kjoler.
– Vi har ikke fått noen konkrete rapporter, men vi fikk tilbakemelding om at det gikk veldig bra, avslører Mollatt.