TIL USA: ByTimo med Tine Mollatt i spissen er nå lansert i USA. Foto: Gisle Oddstad/VG

Nyheter

ByTimo til amerikanske Moda Operandi

Det norske merket ble lansert i den amerikanske luksusnettbutikken.

  • Maiken Svendsen
Publisert:

Det norske merket byTimo har nå blitt tatt inn av luksusnettbutikken Moda Operandi. Onsdag forrige uke lanserte nettbutikken forhåndssalget av den siste kolleksjonen til det norske merket. Luksusnettbutikken lar kundene forhåndskjøpe klær fra designere, og ifølge Elisa Mollatt er de kjent for å introdusere de nye designere og merker til det Amerikanske markedet.

MØNSTER: Anna Skavlan fra visningen på Theatercaféen i august.

Gisle Oddstad VG

– Dette er så utrolig gøy, sier Mollatt til MinMote.

NYHETER

De nye it-jentene på catwalken

Falt for de unike plaggene

Elisa Mollatt er markedssjef i merket, hvor moren Tine Mollatt er designer, og forklarer at de nå jobber mot flere internasjonale forhandlere. De hadde et showroom i New York under moteuken der, og det var da de møtte innkjøpere fra nettbutikken.

– Jeg tror de falt mest for det vintage-inspirerte uttrykket vårt, og at hvert plagg er unikt. Mønsteret blir tegnet for hånd i Oslo, med et fokus poå unike detaljer i alt fra materialvalg, print og silhuetter, forteller Mollatt.

NYHETER

Slik er den nye kolleksjonen

ByTimo er kjent for sine romantiske kjoler, blomstermønstrene, blonder og rysjer. I tillegg produserer de klærne så bærekraftig som mulig, og Mollatt tror amerikanerne likte merket for hele pakken.

– Amerikanere liker en god historie, ler Mollatt.

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

ByTiMo ss18. Foto: Gisle Oddstad/VG

Første som selger SS18

Under Oslo Runway viste de sin kolleksjon for Spring/Summer 2018 og det er kolleksjonen som nå kan forhånds kjøpes hos Moda Operandi.

– Det er eneste butikk som selger den kolleksjonen nå, så det er unikt, forteller hun.

NYHETER

Siri Tollerøds modellcomeback

Butikken har tatt inn 41 av 55 looks fra visningen, og det er flest kjoler.

– Vi har ikke fått noen konkrete rapporter, men vi fikk tilbakemelding om at det gikk veldig bra, avslører Mollatt.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Lea Meyer og Henrik Holm i britiske Vogue

  2. NYHETER

    Fem høydepunkter fra den norske moteuken

  3. NYHETER

    Astrid S fronter norsk design i prestisjemagasin

Relaterte artikler

NYHETER

Norsk merke til amerikansk luksusbutikk

KJENDIS

Drew Barrymore ikledd norsk design

INTERIØR

ByTiMo med ny satsing: – Starten på så mye mer

NYHETER

Fem høydepunkter fra den norske moteuken

KJENDIS

Designer Tine Mollatt om: Milliontapet, fremtiden og de nye planene

KLÆR

Sjekk kjoleshowet hos by TiMo

NYHETER

Astrid S fronter norsk design i prestisjemagasin