«BUSINESS-WOMAN»: Rihanna er ikke bare kjent for musikken sin lenger. Nå har hun også stor suksess med sitt eget sminkemerke og undertøyskolleksjon. Foto: AP.

Nyheter

Slik blir Rihannas luksusmerke

Det ryktes at linjen skal inneholde tek-produkter, interiør og hageutstyr, i tillegg til klær og tilbehør.

  • Juni Halseth Stenberg
Publisert:

I januar ble det kjent at Rihanna lanserer et luksus-motemerke sammen med den franske motegiganten LVMH som investor.

Denne uken ble det også kjent at prosjektet har fått et navn og finansiering på flerfoldige millioner, ifølge motenettstedet Business of fashion.

Dette vil bli første gang at administrerende direktør ved LVMH, Bernard Arnault, er med på å bygge opp et motehus fra starten. Og det blir det første nye selskapet siden Christian Lacroix i 1987.

NYHETER

Rihanna roses for premierekjole.

7. juni 2018

Ifølge et dokument signert av Antoine Arnault på vegne av et firma kalt LV-gruppen, som motenettstedet har fått tilgang til, viser transaksjoner at Rihanna har gått inn med 293 millioner kroner og at LVMH har gått inn med 294 millioner kroner. Rihanna eier 49,99 prosent av aksjene, noe som gjør LVMH til den største deleieren.

Merket skal både føre ready-to-wear herre- og dameklær, barneklær, lærvarer, sko og tilbehør. Det som er mer sjokkerende er at det også ryktes at de skal lansere tek-produkter, kontorrekvisita, dekor til hjemmet og hageutstyr, skriver nettstedet.

NYHETER

Kim Kardashian West saksøker klesmerke.

22. februar 2019

Videre skrives det at lanseringen kalles «Project Loud France», som er en referanse til Rihannas femte album «Loud», men dette er ikke et endelig navn ifølge nettstedet. En lanseringsdato har ikke blitt avslørt så langt, men prosjektet sies å ta lengre tid enn først antatt.

FLERE JERN I ILDEN: Rihanna lanserer sitt eget luksus-motemerke i samarbeid med LVMH. Foto: AP.

I januar skrev WWD at personale fra Louis Vuitton og Celine allerede er ansatt til å jobbe med Rihanna, og at LVMHs sjefdirektør Jean Baptiste Voisin allerede er utnevnt som leder for prosjektet.

NYHETER

Alt du må vite om Karl Lagerfelds etterfølger Virginie Viard.

21. februar 2019

LVMH er et av verdens største selskap innen luksusproduktbransjen, og huser allerede klesmerker som Celine, Dior, Louis Vuitton, Fendi og Givenchy.

Rihanna har stor suksess med skjønnhetsmerket Fenty beauty og undertøyslinjen Savage x Fenty, som begge har blitt hyllet for å være inkluderende. Hun har også vært Pumas kreative leder.

– LVMH vet hva de gjør. De har en av de beste plattformene i verden når det kommer til design, markedsføring, distribusjon og forsyningskjede. Det er derfor de kan satse, men om det lykkes avhenger av gjennomføringen, sa luksusanalytikeren Mario Ortelli til Business of Fashion.

Publisert:

Les også

  1. Justin og Hailey Bieber åpner opp om forholdet

    7. februar 2019

  2. Tyra Banks skal åpne modellpark

    7. februar 2019

  3. Lagerfelds katt kan arve milliardformue

    20. februar 2019

  4. Kim Kardashian West saksøker klesmerke

    22. februar 2019

Relaterte artikler

NYHETER

Slutt for Rihannas Fenty-klesmerke

KLÆR

Justin Bieber ute med eget klesmerke

NYHETER

Motemoguler får heftig kritikk for Notre-Dame-donasjon

NYHETER

Nicolas Ghesquière går hardt ut mot Donald Trump

NYHETER

Rihanna og Fenty med to ferske nyheter

SMINKE

Rihannas skjønnhetsimperium slår Kylie Jenners

NYHETER

Selena Gomez lager eget skjønnhetsmerke