- Ville aldri brukt 160.000 kroner på denne klokken
Chanel-sjef Karl Lagerfeld selger spesialdesignet Rolex-klokke - Ikke verdt pengene, mener norsk urmaker.
Rolex-klokkene er et av verdens mest kjente symboler på luksus, men skal du pynte armen med en eksklusiv variant må du grave dypt i lommeboken: Prislappen kan nemlig ligge på alt fra titusener av kroner til flere hudre tusen.
Nå har selskapet Bamford Watch Department tatt utgangspunkt i den klassiske Rolex-modellen Oyster Perpetual Milgauss og «pimpet» den opp til å bli en sort Karl Lagerfeld-inspirert variant - og dermed gjort den enda mer luksuriøs. De har blant annet byttet ut syvtallet med Chanel-designerens hode, og prislappen på klokken ligger på 160.000 kroner, ifølge New York Daily News.
- Jeg er personlig fan av customizing av klokker, og synes at denne modellen er overraskende fin. Jeg kunne gått med den selv, men ville aldri brukt 160.000 kroner på den, sier urmaker Thomas Gulbrandsen til minMote.
Klokken, som kommer i et svært begrenset antall, selges i Karl Lagerfelds hovedbutikker i byene München og Paris. Ifølge kilder minMote har vært i kontakt med i en av hovedbutikkene, har ikke prislappen vært noe hinder for flere kunder. De to klokkene som har vært tilgjengelige i butikk i München siden onsdag er allerede solgt, får minMote opplyst.
Ifølge urmaker Gulbrandsen koster Milgauss-klokkemodellen fra Rolex vanligvis om lag 50.000 kroner.
- De tar seg svært godt betalt for «pimpe»-jobben de har gjort, så dette er ikke en spesielt god investering. Den sorte pvd-overflaten vil dessuten fort ripe seg opp og bli stygg, sier han og fortsetter:
- Jeg tror ikke det er så mange klokkeentusiaster som vil kjempe om denne klokkemodellen. Den slår nok bedre an blant moteinteresserte og playboys på Rivieraen som er opptatt av å vise frem noe dyrt, sier Gulbrandsen videre.
For den stive prisen på 160.000 kroner, kan du skaffe deg hele syv Chanel-vesker av den klassiske varianten 2.55, en veske som mange jenter ofte sparer til i årevis for å få råd til å kjøpe.
- Hadde jeg hatt 160.000 til rådighet, ville jeg heller kjøpt en klassisk Rolex-modell og dermed hatt penger igjen til både designervesker, -sko og -kjoler. Denne klokken ville man uansett fort blitt lei av, mener minMote-leder Sonia Huanca Vold.
untitled link