Design-Nina oppfordrer norske kvinner til å satse på luksusklær
Den norske designeren Nina Naustdal (32) er kjent for sine rådyre kjoler utsmykket med uttalige Swarovski-krystaller. Hun mener norske kvinner bør være mer glamorøse og ta flere sjanser på klesfronten.
MinMote fikk en sniktitt på de luksuriøse kjolene før visningen. Se video i vinduet over!
Kjendis- og luksusdesigner Nina Naustdal viste tirsdag frem smykker og kjoler for vår- og sommersesongen 2015, på en eksklusiv VIP-kveld på Theatercaféen i Oslo. Den norske designeren, som til vanlig selger kjoler til sheiker og prinsesser i Midtøsten, er kjent for sine rådyre couture-kjoler til flere hundre tusen kroner.
Kolleksjonen Naustdal viste frem på Theatercaféen var intet unntak - de mest eksklusive kjolene hadde en prislapp på svimlende 150 000 kroner. Designeren er imidlertid ikke bekymret for at den stive prisen blir for høy for norske kvinner.
- Jeg vil vel si at det er et par som har råd til det. Jeg håper folk tør å bruke penger på de kjolene og produktene de liker, sier Naustdal til MinMote.
Kolleksjonen består for det meste av eksklusive couture-kjoler, men ettersom den også inneholder «ready to wear»-plagg, ligger de rimeligste produktene mellom 10 000 til 15 000 kroner.
«Normal is boring»
Da MinMote møtte den norske luksusdesigneren før visningen, var hun iført en pudderfarget, håndsydd kjole med swarovski-krystaller fra neste års kolleksjonen. Den krystallbelagte kjolen til en verdi rundt 90 000 kroner bærer preg av hennes eget slagord «normal is boring».
- Jeg bruker femine siluetter for å utheve kvinnens personlighet. Det er viktig at folk ser at det er en Nina Naustdal-kreasjon, og at det ikke er noe som finnes overalt eller, forteller hun.
Lurer du på hvordan garderoben til luksus-Nina ser ut?Her kan du se designerens garderobe som er verdt 100 millioner
Dette er andre gangen den norske designeren viser frem sitt arbeid i Norge. Under Oslo Trend-uken i februar, viste Naustdal frem en brudekolleksjon til 3,5 millioner kroner.
Finansfruene på første rad
Ifølge Dagens Næringsliv var kjendiskvinner som Marte Krog, Charlotte Spetalen, Mille Marie Treschow og shippingsjef Kristin Holth i DNB blant de 120 inviterte til den eksklusive visningen på Theatercaféen tirsdag kveld.
- Jeg er født og oppvokst i Norge, så når jeg fikk muligheten til å samarbeide med Theatercaféen, som har det riktige klientellet for mine kjoler og produkter, var det en kjempemulighet til å se hva de tenker om mine kolleksjoner, sier Naustdal.
Hun forteller at hun i løpet av de siste årene har blitt mer interessert i norsk motebransje, og oppfordrer nå nordmenn til å våge å skille seg ut.
- Du må være deg selv og tørre å ta sjanser. Gjør mer glamorøse ting og ikke være redd for å prøve ut noe nytt. Skill deg ut ved å kle deg annerledes så du får ditt eget kjennemerke, anbefaler designeren.