Nyheter

Design-Nina oppfordrer norske kvinner til å satse på luksusklær

Den norske designeren Nina Naustdal (32) er kjent for sine rådyre kjoler utsmykket med uttalige Swarovski-krystaller. Hun mener norske kvinner bør være mer glamorøse og ta flere sjanser på klesfronten.

  • Martine Haug Nysether
Publisert:

MinMote fikk en sniktitt på de luksuriøse kjolene før visningen. Se video i vinduet over!

Kjendis- og luksusdesigner Nina Naustdal viste tirsdag frem smykker og kjoler for vår- og sommersesongen 2015, på en eksklusiv VIP-kveld på Theatercaféen i Oslo. Den norske designeren, som til vanlig selger kjoler til sheiker og prinsesser i Midtøsten, er kjent for sine rådyre couture-kjoler til flere hundre tusen kroner.

Kolleksjonen Naustdal viste frem på Theatercaféen var intet unntak - de mest eksklusive kjolene hadde en prislapp på svimlende 150 000 kroner. Designeren er imidlertid ikke bekymret for at den stive prisen blir for høy for norske kvinner.

- Jeg vil vel si at det er et par som har råd til det. Jeg håper folk tør å bruke penger på de kjolene og produktene de liker, sier Naustdal til MinMote.

Kolleksjonen består for det meste av eksklusive couture-kjoler, men ettersom den også inneholder «ready to wear»-plagg, ligger de rimeligste produktene mellom 10 000 til 15 000 kroner.

EKSKLUSIVT: Det var ingen tilfeldighet at luksusdesigneren Nina Nausdal valgte Theatercaféen som sitt visningssted. Foto: Endre Jansen

«Normal is boring»

Da MinMote møtte den norske luksusdesigneren før visningen, var hun iført en pudderfarget, håndsydd kjole med swarovski-krystaller fra neste års kolleksjonen. Den krystallbelagte kjolen til en verdi rundt 90 000 kroner bærer preg av hennes eget slagord «normal is boring».

- Jeg bruker femine siluetter for å utheve kvinnens personlighet. Det er viktig at folk ser at det er en Nina Naustdal-kreasjon, og at det ikke er noe som finnes overalt eller, forteller hun.

Lurer du på hvordan garderoben til luksus-Nina ser ut?Her kan du se designerens garderobe som er verdt 100 millioner

Dette er andre gangen den norske designeren viser frem sitt arbeid i Norge. Under Oslo Trend-uken i februar, viste Naustdal frem en brudekolleksjon til 3,5 millioner kroner.

Finansfruene på første rad

Ifølge Dagens Næringsliv var kjendiskvinner som Marte Krog, Charlotte Spetalen, Mille Marie Treschow og shippingsjef Kristin Holth i DNB blant de 120 inviterte til den eksklusive visningen på Theatercaféen tirsdag kveld.

- Jeg er født og oppvokst i Norge, så når jeg fikk muligheten til å samarbeide med Theatercaféen, som har det riktige klientellet for mine kjoler og produkter, var det en kjempemulighet til å se hva de tenker om mine kolleksjoner, sier Naustdal.

Hun forteller at hun i løpet av de siste årene har blitt mer interessert i norsk motebransje, og oppfordrer nå nordmenn til å våge å skille seg ut.

- Du må være deg selv og tørre å ta sjanser. Gjør mer glamorøse ting og ikke være redd for å prøve ut noe nytt. Skill deg ut ved å kle deg annerledes så du får ditt eget kjennemerke, anbefaler designeren.

PÅ CATWALKEN: Nina selger kjoler til prinsesser og sheiker fra Midtøsten, men hadde visning for sitt norske publikum på Theatercaféen. Foto: Endre Jansen
GALLA: Flere av Nausdal-kjolene er dekket med Swarovski-stener og koster flere hundre tusen kroner. Foto: Endre Jansen
Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Nina Naustdal

Relaterte artikler

KLÆR

Oslo Runway: Høydepunktene fra den norske moteuken

NYHETER

ByTimo til amerikanske Moda Operandi

NYHETER

Svenske Elsa Hosk skal gå med million-BH på Victoria's Secret-showet

KLÆR

Sjekk kjoleshowet hos by TiMo

KJENDIS

Prinsesse Sofia i norsk design på julekonsert

NYHETER

Catwalk-selfies og norsk comeback: Fem høydepunkter fra
moteuken i Milano

KJENDIS

Prinsesse Madeleines beste gravid-antrekk