Benedichte Bjerkes klesmerke føres videre
Etter det hun beskriver som månedsvis med usikkerhet og våkenetter kan Benedichte Bjercke puste lettet ut.
I forrige uke kom nyheten om at designer og Elle-influencer Benedichte Bjerke begjærte sitt eget klesmerke Billie & Me konkurs.
Bjerke sa til MinMote at de jobbet med en løsning. Nå kan hun fornøyd avsløre at rettighetene til merket har blitt kjøpt opp.
– Jeg er bare utrolig glad og lettet. Det har vært månedsvis med usikkerhet og våkenetter for meg personlig, men nå skal det feires, sier Bjerke.
HJEMME HOS BENEDICTHE BJERKE OG EGOR FILIPENKO
Det er nettbutikken Villoid.no med Jeanette Dyhre Kvisvik og Jarle Snertingdalen i spissen som går inn på eiersiden for å jobbe videre med merket, ifølge en pressemelding. Bjerke fortsetter som merkets kreative leder og designer.
– Vi er utrolig glade for å få muligheten til å kunne bygge dette kule merket sammen med Benedicthe og de flinke folkene bak Billie & Me i årene som kommer. Vi har store ambisjoner, også internasjonalt, sier Dyhre Kvisvik i en pressemelding.
Villoid ble lansert under Elle-festen tidligere i sommer. Den norske mote-appen har tidligere fått stor oppmerksomhet da de fikk med moteikonet Alexa Chung på laget.
Les også: KRISTIN GJELSVIK OM KONKURSEN: – EN MENTAL PÅKJENNING
Billie & Mes resultatregnskap viste at det i 2015 hadde et driftsresultat på minus 592.636 kroner, mens det i 2016 gikk 1,8 millioner kroner i minus.