Nyheter

Hennes & Mauritz lanserer nytt konsept

UTVIDER: Hennes & Mauritz satser på tidløshet og kvalitet i sin nye kjede Arket. Foto: Reuters

Det nye konseptet Arket skal følge den nordiske tradisjonen om tidløst design, fremfor å følge de største trendene.  

  • Maiken Svendsen
Publisert:

Den svenske kjeden Hennes & Maurtiz lanserer et nytt merke som skal hete Arket, ifølge bransjenettstedet Business of Fashion. Nettsiden skriver at det nye merket vil tilby noe mer enn trender.

– Navnet Arket kan relateres til den nordiske tradisjonen for funksjonelt, tidløst design, sier Ulrika Bernhardtz, den kreative lederen for Arket, til Business of Fashion.

Hun beskriver merket som blant annet tidløst og kvalitetsbevisst. I motsetning til det som alltid higer etter å være moderne og trendy. Bernhardtz sier også at kjeden vil fokusere på at klærne også produseres på en kvalitetsikker måte.

NYHETER

Kronprinsesse Victoria i gallakjole fra Hennes & Mauritz

– Butikken vil være en moderne markedshall for de nødvendige produktene til damer, menn, barn og hjem, skriver nettstedet.

Prisene vil ligge litt høyere enn Hennes & Mauritz. Den første butikken vil åpne i Londons shoppinggate Regent Street til høsten. I tillegg vil klærne selges i en nettbutikk.

Den svenske kjeden er allerede verdens nest største kjede. De eier blant annet COS, Monki og Weekday fra før.

Publisert:

Relaterte artikler

NYHETER

Nok en stjerne bryter samarbeidet med Hennes & Mauritz

NYHETER

Anniken Jørgensen anklager H&M for å kopiere henne

NYHETER

Motefavoritt returnerer

NYHETER

Hennes & Mauritz Danmark brenner flere tonn usolgte klær

NYHETER

Trump-fans raser mot Nordstrom i viral video

NYHETER

Nå får du kjøpt & Other Stories i Norge

NYHETER

Mote-sjeik er død