Nå er Buffalo-skoene tilbake
Husker du de klumpete platsåskoene som herjet på 90-tallet? Nå kan de være på vei tilbake til butikkene etter massiv respons.
90-tallet har stått sterkt i motebildet de siste sesongene, og bestefarskoene er det hotteste du kan ha på føttene.
Nå kan det se ut til at de kjente og kjære Buffalo-skoene gjør et skikkelig comeback, i hvert fall om vi skal tro responsen i sosiale medier.
Butikken Skoringen på Råholt i Eidsvoll kommune la ut et bilde av skoene på sin Facebookside denne uken. I skrivende stund har innlegget fått 6.600 likerklikk, over 12.000 kommentarer og blitt delt 553 ganger.
Det var helt uventet for den lille butikken.
Juicy Couture er tilbake
– Responsen har vært helt fantastisk. Det var vi ikke forberedt på, sier Emma Nordgren, eier av Skoringen Råholt til MinMote.
– Engasjementet kommer fra nostalgi, tror jeg, det er det vi ser. Mange tagger andre og de deler flere morsomme historier, legger hun til.
– Håper at de får ta inn skoene
Nordgren eier butikken sammen med Marit Stoksflod. De så skoene på en innkjøpsmesse for høsten og vinteren 2018/1019. Duoen syns det er gøy at skoene er på vei tilbake, skriver Side2, som først omtalte saken.
– Vi er nå i kontakt med agenten i Norge for å ta dem inn, men vi har ikke fått noe svar ennå, sier Nordgren til MinMote.
– Med tanke på responsen vi fikk, håper vi selvsagt at vi får ta inn skoene, legger hun til.
Mille Toft Schou, markedssjef i Skoringen sier til Side 2 at også sentralt er de imponert over engasjementet skoene har vekket.
– Vi vet ikke hvilke Skoringen-butikker som vil få muligheten til å selge varene, sier hun til nettstedet, og legger til at de vil tidligst være å finne i butikk i månedsskiftet juli/august.
Det er Welcome Agency som har agenturet i Norge.
Dette er hårsveisen it-jentene inspirers av
– Tilbake for fullt
YME Universe i Oslo er en av landets kuleste sneakers-butikker, og de har allerede hatt de nostalgiske klassikerene en stund. Madeleine Holth, som jobber med innholdsproduksjon og sosiale medier for butikken, forteller at interessen har vært bra fra både menn og kvinner.
– De har solgt bra og du skal ikke se bort i fra at du vil se flere og flere med disse i løpet av den nærmeste tiden, sier Holth.
Hun trekker også frem nostalgien som viktig drivkraft i interessen.
– Jeg tror Buffalo er et positivt og kanskje litt pinlig minne for noen, men de er tilbake for fullt og det er godt å se! avslutter Holth.