NISJEGRÜNDERE: Steffensen (t.v) og Liabø så et hull i markedet for menn som er ekstra høye og smale. Det jobber de med å tette. Foto: Camilla Christensen/MinMote

Nyheter

Satser på basisplagg for høye menn

Martin Steffensen (29) og Kristoffer Liabø (28) er 192 centimeter høye og slet lenge med å finne klær som passet. Problemet tok de i egne hender og løsningen ble klesmerket MediumTall.

  • Camilla Christensen
Publisert:

Duoen bak merket så seg enkelt og greit lei av at de måtte vise magen om t-skjorten skulle sitte riktig i bredden, eller at den ble alt for bred om den skulle passe i lengden.

– Vi bestemte oss for å gå innom mange butikker i Oslo for å spørre om de hadde t-skjorter i riktig passform for oss, og dersom vi ikke fant noe vi likte skulle vi starte for oss selv, sier Steffensen.

NYHETER

Mote-Norges ukjente suksesspar

Egen nisje

Duoen bak klesmerket hadde helt fra starten en klar plan om hva de ville lage.

Gode basisplagg - spesielt t-skjorter for høye og slanke menn var mangelvare på markedet. I slutten av 2014 var de klare for å lansere MediumTall, som skulle by på t-skjorter, skjorter og pikéer til menn som er over 180 centimeter høye.

– Vi prøver å holde oss tidløse og designe plagg du kan bruke gjennom hele året. Det er noe som gjennom hele prosessen har vært et viktig fokus for oss, sier Liabø.

Les også: DISSE TJENER MEST OG MINST I MOTE-NORGE

MANN

Fire høstjakker du kan ha i mange år

Både Liabø og Steffensen er begge opptatt av at kolleksjonene ikke skal være trendbasert og at den skal nå ut til et bredt publikum.

– Det unike med merket vårt er nok passformen. I tillegg til det er det veldig viktig for oss at plaggene tåler å bli vasket og det uten at de krymper, sier Steffesen.

De to legger ikke skjul på at de gjerne er blitt litt yrkesskadet etter de startet merket og forteller videre at de nå har begynt å legge ekstra godt merke til t-skjortene høye menn har på seg.

– Det blir til at man går og titter på høye folk og ser hvordan plaggene sitter, sier Steffensen.

– Det er mange menn med korte t-skjorter der ute, sier Liabø og ler.

Utfordringer

Guttene begynte med-skjorter som de gjennom årene har jobbet mye med for å oppnå ønsket resultat. Salget på de enkle t-skjortene gikk etter hvert bra, så de bestemte seg for å utvide kolleksjonen med både pikéer og nå skjorter.

De to legger likevel ikke skjul på at det bare var enkelt i begynnelsen.

MANN

De beste nettbutikkene for menn

– Det har absolutt vært noen utfordringer på veien. Egentlig er det bra at vi har tatt oss god tid og ikke bare «gunnet» på med en gang. Jeg er veldig glad for at vi ikke bestilte kjempemange t-skjorter den første runden, for det var en del problemer i begynnelsen. Vi har gått flere runder og gjort en del endringer, men nå føler vi at vi er der vi skal være med både passform og kvalitet, sier Steffensen.

NYHETER

Dette er nøkkelen bak klessuksessen Line of Oslo

Både Liabø og Steffensen har fulltidsjobber ved siden av klesmerket, for å starte et eget merke er ikke billig.

– Vi sparte opp litt penger før vi startet, men vi har også vært veldig forsiktig med bruken. Vi har ikke lånt noen penger, men vi tar heller ikke ut noen lønn. Alt vi tjener bruker vi til nye produkter, sier Steffensen og legger til:

– Målet er selvfølgelig at dette skal bli stort og at vi kan leve av det på sikt.

Liabø legger til at selv om de begge to har jobber på siden, føles MediumTall likevel som en fulltidsjobb.

– Vi jobber med merket hver eneste dag og tenker på det hele tiden.

Publisert:

Les også

  1. MANN

    Hvordan pusse sko – litt bedre

  2. MANN

    Ny trend: Menn pynter seg med skjeggsmykker

  3. MANN

    Fire høstjakker som blir med deg livet ut

Relaterte artikler

NYHETER

Supermodell Siri Tollerød er gravid

BRUD

Siri Tollerød giftet seg

NYHETER

Høyer mer enn halverte resultatet – satser videre

NYHETER

Disse står bak kjempebamsene i Oslo sentrum

NYHETER

Internasjonale bikinikjendiser lager norsk badekolleksjon

NYHETER

Startet klesmerke rett før corona: – Har våknet med et gisp

NYHETER

Camilla Pihl lanserer klesmerke: – En drøm som går i oppfyllelse