Nyheter

Rihanna og Fenty med to ferske nyheter

UTVIDER BUSINESSEN: Rihanna (33) utvider merket Fenty. Foto: Pa Photos

Rihanna og hennes merke Fenty har gjort enorm suksess med sminke og klær. Nå er både hudpleieprodukter og en spennende skokolleksjon på vei fra artisten.

  • Åsa H. Aaberge
Publisert:

Da Fenty Beauty ble lansert i 2017 ble det mildt sagt en braksuksess. De første 40 dagene etter lansering dro Fenty inn 100 millioner dollar i salg, ifølge Elle. Med foundation i 40 ulike nyanser ble Fenty Beauty hyllet for å inkludere et bredt spenn av hudtoner.

Rihanna og Fenty har i tillegg til sminke klær og undertøy. Foto: AFP

Nå er det bekreftet at Rihanna og Fenty også lanserer hudpleie, etter måneder med rykter. Fenty lanser hudpleie 31. juli, skriver blant andre The Cut, og allerede nå kan kunder melde seg for tidlig tilgang til lanseringen på Fentys nettsider.

Hverken Rihanna eller Fenty har kommentert lanseringen foreløpig.

NYHETER

Rihanna: – Bruker meg selv som «muse»

Fenty Skin ble registrert som varemerke i USA i 2019, og ifølge registreringen vil hudpleielinjen bestå av «medisinsk og ikke-medisinsk hudpleie, såpe, kroppspleie og personlig pleie». Parfyme skal ikke være inkludert, men sett, verktøy og applikatorer skal være en del av Fenty Skin, skriver britiske Elle.

Samarbeid med skodesigner

Og det er mer å glede seg for Rihanna og Fenty-tilhengere. For nå er også nye Fenty-sko på vei, skriver Vogue. Den 33 år gamle artisten har teamet opp med skodesigner Amina Muaddi og de slipper denne uken en skokolleksjon sammen.

– De er begge moderne kvinner som designer for moderne kvinner. Jeg mener den forbindelsen er veldig, veldig viktig, sier Jahleel Weaver, kreativ direktør i Fenty, til Vogue. Det var Weaver som sørget for samarbeidet mellom Rihanna og Muaddi.

– Jeg beundrer henne, elsker arbeidet hennes og beundrer også stilen hennes, sier Muaddi til Vogue om samarbeidet med Rihanna.

Husker du? Rihanna roses for bruk at formfull utstillingsdukke.

Skoene de har laget, er 10 cm høye, med metall heler – høye nok til å gi et løft, men skal samtidig komfortable. Muaddi sier at hun ønsket at skoene skulle understreke Fentys estetikk og Rihannas stil, men sett med hennes eget blikk.

Resultatet er fire ulike design, blant annet et par mules og sandaler med krystaller og stropper. Skoene kommer for salg på Fentys nettsider 15. juli.

For dem som er større tilhenger av artisten Rihanna enn designer- og skjønnhetsdronning Rihanna virker det imidlertid ikke som at ventetiden er over helt enda. Forrige gang hun slapp musikk var i 2016 og siden den gang har Rihanna tilsynelatende fokusert på å bygge Fenty-imperiumet.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Reagerer på Krogh Optikk-lansering: – Event fullt av hvite influencere

  2. KJENDIS

    Se Rihannas stilutvikling: Fra dristig til designer

  3. NYHETER

    Rihanna roses for bruk av formfull utstillingsdukke

  4. SMINKE

    Rihannas skjønnhetsimperium slår Kylie Jenners

Relaterte artikler

HUDPLEIE

Rihanna utvider i Norge

NYHETER

Slutt for Rihannas Fenty-klesmerke

SMINKE

Nå kommer Fenty Beauty til Norge

NYHETER

Rihanna samlet stjernene til ellevilt undertøysshow

NYHETER

Reagerer på Krogh Optikk-lansering: – Event fullt av hvite influencere

NYHETER

Met-gallaen: Se stjernenes wow-antrekk

KLÆR

Motesignalene bak innsettelses-antrekkene i Washington