POPULÆR: Jenny Skavlan stod selv modell for plaggene i kolleksjonen hun har designet. Foto: Jørgen Gomnæs
Nyheter

Skavlan-bikiniene kraftig forsinket: - Uprofesjonelt, mener kundene

Flere skuffede kunder venter fortsatt på Jenny Skavlans Porto Brazil-bikinier som ble bestilt i mai. Merket skylder på store problemer i produksjonsleddet.

  • Thea Roll Rakeng
Publisert:

Jenny Skavlans (27) mye omtalte bikinikolleksjon for det norsk-brasilianske merket Porto Brazil har vært i salg siden mai, men flere kunder har fortsatt ikke mottatt bikiniene de bestilte for over én måned siden.

Nathalie Lexandra Lao (25) forteller til MinMote at hun gledet seg veldig til å bruke en Jenny Skavlan-bikini på årets sommerferie, og bestilte den med en gang kolleksjonen ble lagt ut for salg i midten av mai.

SKUFFET: Nathalie Lexandra Lao venter fortsatt på bikinien hun bestilte fra Jenny Skavlans kolleksjon for Porto Brazil, i slutten av mai. Foto: Privat

- Det har gått én og en halv måned og jeg har enda ikke mottatt bikinien min. Jeg er veldig skuffet og irritert, sier Lao til MinMote.

En annen kunde MinMote har vært i kontakt med, men som ikke ønsker å stå frem med navn, forteller at hun mottok en mail fra merket hvor de beklaget den lange leveringstiden og skyldte på stor etterspørsel og store problemer i produksjonsleddet.

- Vil gjøre vårt beste

Markedssjef i Porto Brazil, Per-Øyvind Skaarnes ønsket ikke å besvare MinMotes henvendelse på telefon, men skriver i en e-post at pågangen på Skavlans bikinikolleksjon har vært overveldene, men at det er fortsatt en god del som venter på bestillingene sine. Han synes det er trist å høre at kundene opplever situasjonen som uprofesjonell.

- Det er absolutt ikke slik vi håpet det skulle bli. Porto Brazil har alltid hatt fokus på god kundebehandling, og vil gjøre vårt beste for at kundene skal føle at de får det de betaler for, skriver Skaarnes til MinMote.

Jenny Skavlan befinner seg for tiden i Frankrike og har ikke svart på MinMotes henvendelser.

- Dårlig service

Nathalie Lexandra Lao forteller til MinMote har hun har sendt fire e-poster til Porto Brazil uten å få svar. Det var først da Lao kontaktet bikinimerket på Facebook-siden deres, at hun fikk tilbakemelding.

- De beklaget seg og sa at jeg skulle få bikinien min i løpet av uken. Da jeg spurte om en mer eksakt dato svarte de ikke, sier hun.

Lao, som hadde gledet seg til å ta med bikinien på ferieturen som er rett rundt hjørnet, har bedt Porto Brazil om å få tilbakebetalt pengene sine.

- De argumenterte med at bikinien var unik og at det ikke var sikkert at jeg fikk tak i en ny hvis jeg kansellerte bestillingen nå, sier en oppgitt Lao.

Hun legger til at hun har sett Porto Brazils pop up-butikker på ulike kjøpesentre, fulle av Jenny Skavlan-bikiniene.

- Jeg pleier å handle mye på nettet, men har aldri opplevd så dårlig service som dette før. Jeg skulle ønske jeg hadde fått en mail i forkant om at det var forsinkelser fra produsenten, slik at jeg ikke hadde behøvd å mase sånn. Jeg hadde håpet at det var mer profesjonelt tilrettelangt siden det tross alt er en «Jenny-bikini», sier Lao som forbereder seg på å dra på feire uten drømmebikinien i bagasjen.

- Skal få varene

Markedssjefen Porto Brazil forteller at han personlig har fulgt opp en stor del av kundene som ikke har fått bikiniene sine.

Hva er hovedgrunnen til forsinket levering?

- En kombinasjon av at det har vært forsinkelser i selve produksjonen i Brasil og at etterspørselen ble større enn forventet. Men vi jobber knallhardt for at alle kundene skal få varene sine i løpet av kort tid, skriver Skaarnes til MinMote.

BEKLAGER: Porto Brazil har sendt ut en skriftlig beskjed til noen av de skuffede kundene.

Klaget inn til PFU

SVARTE PÅ KRITIKKEN: Jenny Skavlan mener det er bra at saken om Costume-reportasjen blir tatt opp av PFU, slik at alle får forklart seg ordentlig. Foto: Frode Hansen / VG

MinMote har tidligere omtalt den 18-siders lange bikinireportasjen, hvor Skavlan selv er bikinimodell, i motemagasinet Costume. Venninnen Vanessa Rudjord (38) er sjefredaktør i magasinet. Dette fikk flere presseeksperter til å se rødt, og i mai ble magasinet og Rudjord klaget inn til Pressens Faglige Utvalg (PFU) av generalsekretær Kjersti Løken Stavrum.

Jenny Skavlan svarte den gangen at det er bra at saken blir tatt til høyeste hold i Presse-Norge.

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Pressen Faglige Utvalg (PFU)
  2. Jenny Skavlan
  3. Bademote

Relaterte artikler

NYHETER

Klager Costume inn for PFU

NYHETER

Vanessa Rudjord ferdig i Costume

NYHETER

Skavlan om Costume-kritikken: - Fint at alle får forklare seg

NYHETER

Kjendistungt på Skavlans bikinivisning - se bilder fra showet

NYHETER

Se Jenny Skavlan som bikinimodell

NYHETER

Presseekspert om Costume-fellelsen: - Et sviende nederlag

NYHETER

Kunder raser mot Weekday etter rabattblemme