Nyheter

Magasinet Elle fortsetter i Norge

DURER VIDERE: Signy Fardal vil sammen med bloggfirmaet United Influencers drive magasinet Elle videre i Norge. Frode Hansen/VG

Både magasinet Elle og Signy Fardal (55) fortsetter i Norge med bloggfirmaet United Influencers i ryggen. 

  • Thea Roll Rakeng
Publisert:

I februar ble det kjent at Egmont Publishing hadde valgt å avslutte avtalen om å utgi dennorske utgaven av motemagasinet Elle etter 20 år på det norske markedet.

Nå viser det seg at det franske selskapet som eier Elle, Lagardère, har besluttet å velge United Influencers (UI) som sin nye partner for publisering av Elle Norge og Elle.no. United Influencers har blant andre toppbloggere som Komikerfrue, Caroline Berg Eriksen og Camilla Pihl i stallen.

NYHETER

HENTES FRA ELLE OG BLIR SJEFREDAKTØR I COSTUME

– Vi er utrolig stolte og entusiastiske for å gjøre dette samarbeidet, sier Kjetil Tveter, gründeren av United Influencers.

– Det har gått ganske nøyaktig en og en halv måned siden dialogen startet til vi hadde en ferdig signert avtale på bordet, og nå er alle detaljene på plass for et fruktbart samarbeid. Sammen med Elle vil våre samarbeidspartnere nå ut til Norges mest interessante målgruppe, sier han i en pressemelding.

Elle vil flytte inn i lokalene til United Influencers på Aker Brygge og vil bli en naturlig del av teamet, står det videre.

NYHETER

LIVE BREKKE GIR SEG I ELLE - STARTER FOR SEG SELV

Fardal har ombestemt seg

Da nyheten om at Elle forlot Egmont slapp i februar uttalte Signy Fardal til MinMote at det også var et naturlig stopp for henne etter 18 år som sjefredaktør.Kommunikasjonsansvarlig for UI i Norge, Julie Holst Berntsen, bekrefter overfor MinMote at Fardal vil fortsette å drive merkevaren med United Influencers i ryggen.

– Hvorfor har du ombestemt deg?

– Fordi dette er et helt nytt og kjempespennende samarbeid, og jeg gleder meg masse. Da jeg sa at det var en naturlig stopp for meg visste jeg ikke at denne perfekte matchen fantes, sier Fardal til MinMote og legger til at den største endringen vil bli digitalt på Elle.no.

– Vil Elle fortsatt forholde seg til pressens retningslinjer, Vær Varsom- og Tekstreklame-plakaten, etter overgangen til et firma som jobber med kommersielle avtaler og sponset innhold?

– Ja, selvsagt skal vi det, sier Fardal.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Slutt for magasinet Elle inntil videre i Norge

  2. NYHETER

    Live Brekke gir seg i ELLE - starter for seg selv

  3. NYHETER

    Hun blir ny Costume-redaktør

Relaterte artikler

NYHETER

Signy Fardal går av som sjefredaktør i Elle

NYHETER

Disse tjente mest i den norske motebransjen

NYHETER

Petra Middelthon er ny sjefredaktør i Elle

NYHETER

Lesere raser mot Elle Norge etter «flat mage»-artikkel

NYHETER

Studie: Influencere har mistet påvirkningskraft

NYHETER

Går hardt ut mot Elles treningsartikkel: – Urovekkende

NYHETER

Leserstorm etter Elle-utspill om mangfold