Geris flaggkjole gjør comeback i butikkhyllene

For 15 år siden skapte Geri Halliwell (39) pophistorie da hun entret scenen i tidenes korteste kjole da hun opptrådte med jentegruppa Spice Girls. Nå har hun laget en ny versjon av flaggkjolen som snart er i butikkhyllene.

Martine Lunder Brenne
Publisert:

Artisten har samarbeidet med den engelske kleskjeden Next om en hel vårkolleksjon, skriver Telegraph.

Kolleksjonen består av både kjoler, badetøy og sko, men det er liten tvil om hvilket plagg som vil få størst oppmerksomhet. Eks-«Ginger Spice» Halliwell har nemlig laget en ny versjon av den berømte flaggkjolen fra BRIT-Awards i 1997.

- Flaggkjolen var mitt favorittplagg på scenen og i år er det jo OL i London, så det føltes helt riktig å lage en oppdatert versjon, sier Halliwell i en pressemelding.

LES OGSÅ:Dette er kjolene vi aldri glemmer

Kjolen er for de fleste den mest minneverdige fra storhetstiden til Spice Girls. Spice Girls var et popfenomen i sin tid og solgte i løpet av 90-tallet 80 millioner album og singler. Før gruppen ble oppløst i 2001 hadde de fått utallige jenter til å kle seg ut i alt fra joggebukser til magetopper og platåsko for å ligne de fem medlemmene.

Det ikoniske flaggmønsteret preger hele kolleksjonen til Halliwell og er brukt både på badetøy, gallakjoler og t-skjorter.

Geri Halliwell hadde selv på seg den nye versjonen av flaggkjolen da hun nylig presenterte kolleksjonen. Mens hun i 1997 matchet den med de karakteristiske platåstøvlene i rød lakk og en (helt nødvendig) sort truse, brukte hun denne gangen blå pumps til.

LES OGSÅ:Dette er 90-tallsplaggene som gjør comeback

2012-versjonen av kjolen er lengre enn den originale, men er til gjengjeld overstrødd med paljetter. Utringningen er også på plass.

LES OGSÅ:Michelle Obama hylles for sin «vakreste kjole noensinne»

Den originale kjolen er det imidlertid vanskelig å få tak i. Den ble nemlig solgt på auksjon for nesten 380.000 kroner et knapt år etter at Geri brukte den på scenen.

Denne gangen vil kjolen selges til en langt rimeligere pris og selvsagt i langt større opplag. Den vil koste rundt 2.800 kroner og skal selges både i butikk og på nett.

Next sender vanligvis til Norge fra sin nettbutikk og kolleksjonen kommer for salg i mars.

LES OGSÅ:Kates kåpe har skapt Burberry-boom

Publisert: