Fansen ville etter Depp-parfyme
Mote- og skjønnhetsgiganten har fått økt parfyme-oppmerksomhet etter Johnny Depp og Amber Heard-stormen.
Johnny Depp (58) har kanskje mistet filmjobber i forbindelse med rettssaken mot ekskona Amber Heard (36), men mote- og skjønnhetsgiganten Dior kan juble over at de valgte å beholde Depp som ambassadør for deres parfyme «Sauvage».
Den siste tiden har nemlig mange kjøpt og søkt etter parfymen Depp fronter, og etterspørselen har økt med nærmere femti prosent under rettssaken, ifølge Metro.
Diors Sauvage ble lansert i 2015, og har lenge vært en populær duft blant menn. Likevel har det vært en massiv økning i etterspørsel etter duften mens rettssaken har pågått. Ifølge nettstedet har undersøkelser gjennomført av «Hey Discount» vist at søket etter parfymen økte med 48 prosent, fra 823 000 søk i mars, til 1,2 millioner søk i april, da rettssaken startet.
I tillegg skal søk etter parfymen på TikTok ha økt med hele 63 prosent i den samme tiden.
LES OGSÅ: Depp og Heard – slik er deres historie
Rettssaken om ærekrenkelser mellom Johnny Depp og ekskona Amber Heard har fått massiv oppmerksomhet verden over og klipp fra innsiden av rettslokalene har gått som en farsott på sosiale medier.
Søndag kveld norsk tid ble det kjent av Depp vant i retten. Det ble et knusende nederlag for Amber Heard, som må betale et erstatningsbeløp til Depp på 10,35 millioner dollar. Heard fikk også medhold i at hun ble utsatt for ærekrenkelser fra Depps advokat.
Motehus og store merkevarer har tidligere hatt en tendens til å være raske med å droppe kjente navn som er involvert i skandaler, ifølge New York Times. I 2008 droppet Dior skuespiller Sharon Stone fra sine kampanjer i Kina, etter kontroversielle uttalelser om landet.
Denne gangen ser det dog ut til å ha vært svært lønnsomt for Dior, som tilsynelatende har stått stødig ved Depps side gjennom anklagene fra ekskona, om å ikke fjerne den populære skuespilleren fra deres «Sauvage»-kampanjer.
Diors «Sauvage» har lenge vært populær, og i 2021 ble det ifølge Marie Claire solgt en flaske hvert tredje sekund på verdensbasis.
Sauvage ble ifølge Metro nylig kåret til den andre mest populære herreparfymen i verden, rett bak Maison Francis Kurkdjians etterspurte Baccarat Rouge 540.