Nyheter

Fansen ville etter Depp-parfyme

FORTSATT POPULÆR: Det ser ikke ut til at Johnny Depps parfyme har blitt noe mindre populær under den seks uker lange rettssaken mot ekskona.

Mote- og skjønnhetsgiganten har fått økt parfyme-oppmerksomhet etter Johnny Depp og Amber Heard-stormen.

Emma Louise Fon Mathisen
Publisert:

Johnny Depp (58) har kanskje mistet filmjobber i forbindelse med rettssaken mot ekskona Amber Heard (36), men mote- og skjønnhetsgiganten Dior kan juble over at de valgte å beholde Depp som ambassadør for deres parfyme «Sauvage».

Den siste tiden har nemlig mange kjøpt og søkt etter parfymen Depp fronter, og etterspørselen har økt med nærmere femti prosent under rettssaken, ifølge Metro.

Diors Sauvage ble lansert i 2015, og har lenge vært en populær duft blant menn. Likevel har det vært en massiv økning i etterspørsel etter duften mens rettssaken har pågått. Ifølge nettstedet har undersøkelser gjennomført av «Hey Discount» vist at søket etter parfymen økte med 48 prosent, fra 823 000 søk i mars, til 1,2 millioner søk i april, da rettssaken startet.

I tillegg skal søk etter parfymen på TikTok ha økt med hele 63 prosent i den samme tiden.

LES OGSÅ: Depp og Heard – slik er deres historie

VANT: Johnny Depp vant i retten over Amber Heard, som nå må betale han over 10 millioner dollar i erstatning.

Rettssaken om ærekrenkelser mellom Johnny Depp og ekskona Amber Heard har fått massiv oppmerksomhet verden over og klipp fra innsiden av rettslokalene har gått som en farsott på sosiale medier.

Søndag kveld norsk tid ble det kjent av Depp vant i retten. Det ble et knusende nederlag for Amber Heard, som må betale et erstatningsbeløp til Depp på 10,35 millioner dollar. Heard fikk også medhold i at hun ble utsatt for ærekrenkelser fra Depps advokat.

FANS: Johnny Depp, som hele tiden har hevdet sin uskyld rundt voldsanklagene fra Heard, har fått massiv støtte fra fans over hele verden.

Motehus og store merkevarer har tidligere hatt en tendens til å være raske med å droppe kjente navn som er involvert i skandaler, ifølge New York Times. I 2008 droppet Dior skuespiller Sharon Stone fra sine kampanjer i Kina, etter kontroversielle uttalelser om landet.

Denne gangen ser det dog ut til å ha vært svært lønnsomt for Dior, som tilsynelatende har stått stødig ved Depps side gjennom anklagene fra ekskona, om å ikke fjerne den populære skuespilleren fra deres «Sauvage»-kampanjer.

Diors «Sauvage» har lenge vært populær, og i 2021 ble det ifølge Marie Claire solgt en flaske hvert tredje sekund på verdensbasis.

Sauvage ble ifølge Metro nylig kåret til den andre mest populære herreparfymen i verden, rett bak Maison Francis Kurkdjians etterspurte Baccarat Rouge 540.

Publisert:
Emma Louise Fon Mathisen
Emma Louise er journalist I VG. Her jobber hun med tekst- og videosaker innen mote, interiør og skjønnhet. Hun har en lidenskap for skjønnhet og velvære, og elsker å teste nye produkter og trender.

Les også

  1. NYHETER

    Sko-salg økte med 7800 prosent etter dette

  2. SMINKE

    5 skjønnhetsprofiler: Min signaturduft

  3. SKJØNNHET

    Ekspertene tipser: Få mest ut av parfymen din

Finn mer innhold om:

  1. Johnny Depp
  2. Dior
  3. Parfyme

Relaterte artikler

MANN

Sjekk Johnny Depps stilutvikling

TILBEHØR

Hva er greia med Birkenstock?

NYHETER

AmfAR-gallaen med norsk stjernedryss

NYHETER

Dukket opp på rød løper i bunad

NYHETER

Costume Awards 2022: Se alle antrekkene

NYHETER

Ankom prisutdeling i kjole fra 2004

NYHETER

People: Dette er betydningen bak Märthas forlovelsesring