H&M blir enda større
Den svenske motegiganten utvider selskapet, og kjøper opp kleskjedene Monki og Weekday.
Hennes & Mauritz overrasket da de for to år siden utvidet bedriften og kjøpte seg inn i andre butikkonsepter. Tidlig i 2008 kjøpte de 60 prosent av selskapet FaBric Scandinavien AB, som sto som eier av de svenske klesmerkene Monki og Weekday. I avtalen mellom de to selskapene ble det også åpnet for at H&M kunne kjøpe opp hele FaBric Scandinavien AB, noe de nå har valgt å gjøre.
Denne uken ble det klart at H&M også kjøper de resterende 40 prosentene av aksjene i selskapet, til den nette sum av 7 millioner kroner. Det vil si at H&M også omfatter merkene Monki, Weekday og Cheap Monday, og motegiganten har store planer om å ekspandere ytterligere, ifølge en pressemelding fra selskapet.
J. Lo-tvillingene har blitt modeller.Se Gucci-bildene her!
Kommer til å utvide ytterligere
Siden 2008 har H&M gjort en kraftig utvidelse i antall butikker fra FaBric Scandinavien AB. Weekday og Monki er nå å finne i syv forskjellige land og antallet har økt fra 20 til 66 butikker.
– H&M har stor tro på disse butikkonseptene, som vi tror har et framtidig potensial. Den internasjonale satsningen og utviklingen av Monki og Weekday kommer derfor til å fortsette, skriver kleskjeden i en pressemelding.
H&M har totalt investert ca 480 millioner kroner i FaBric Scandinavien AB, og selv om Monki, Weekday og Cheap Monday blir en del av H&M-gruppen kommer merkene og konseptene fremdeles til å være separate.
Relevante artikler videre:
Krøller til fest? Få inspirasjon!
Hvem er landets beste moteblogger? Stem på din favoritt her!
Vurderer du å kjøpe Chanel-veske? Her får du vite om den er ekte eller ikke!
Få looken til stjernene! Festfine frisyrer du kan fikse selv!