Nyheter

Slik blir Camilla Pihls første kleskolleksjon

SPENT: Camilla Pihl er spent når hun nå lanserer sin aller første kleskolleksjon. Foto: Janne Møller-Hansen/VG.

Influencer og business-kvinne Camilla Pihl (40) sier målet med hennes første kleskolleksjon ikke er at den skal skille seg ut, likevel kjenner hun på nervene.

  • Elise Alexandra Gulbrandsen
Publisert:

Etter å ha jobbet i det stille i over 2,5 år slapp influencer Camilla Pihl nyheten om at hun lanserer sitt eget klesmerke.
Snart er første kolleksjon på vei ut i butikkene, og det får Pihl til å kjenne på nervene.

– Det føles helt fantastisk og skummelt, sier hun til MinMote.

En ting som i motsetning gjør at det føles fint og trygt, er at hun har med seg Holzweiler på eiersiden og som partnere.

– De er et team jeg alltid har sett opp til. De er nære venner, så det er en drøm som har gått i oppfyllelse, sier hun.
Prisene ligger fra 699 kroner for en enkel T-skjorte med trykk til 3799 kroner for lange omslagskjoler. Fargene som går igjen på de 31 plaggene er militærgrønt, sort, hvitt og rødoransje – alt i ekte Camilla Pihl-stil.
– Jeg gleder meg veldig til den dagen jeg sitter på kafé og ser et Camilla Pihl-plagg rusle forbi. Det er jo veldig annerledes fra hudpleiebransjen og Skin Camilla Pihl hvor jeg ikke kan se produktene på mennesker i hverdagen. Det blir magisk!

De nye kampanjebildene, som MinMote nå får vise eksklusivt, er tatt i Marbella, og Pihl har hatt med seg sitt faste «glam squad» på hår og sminke, Nikola Grozdic og Tomas Edris.

TYPISK PIHL: Kolleksjonen inneholder en lang omslagskjole i tre farger. Foto: Åsa Tallgård/Camilla Pihl SS19.
KLÆR

Vårens fineste jakker

Aller viktigst har det vært å lage plagg som er tro til hennes egen stil og passer inn i hennes garderobe og livsstil.

– Tilbakemeldingen jeg har fått på kolleksjonen er at den er veldig Camilla Pihl, og det har vært målet hele tiden, sier hun fornøyd.

WORKWEAR: Camilla Pihl i et av settene fra kolleksjonen. Foto: Åsa Tallgård/Camilla Pihl SS19.

På eget nettsted og sosiale medier har Pihl en trofast følgerskare som har fulgt nøye med da hun har delt smakebiter fra samarbeidet. Pihl forteller at folk som har sett kolleksjonen kommer med tilbakemeldinger om at kolleksjonen er anvendelig, noe som har vært hennes ønske hele veien.

På spørsmål om hvordan kolleksjonen skal skille seg ut, svarer Pihl at det ikke er det som er målet.

– Målet med mitt merke er ikke å lage klær som nødvendigvis stikker seg veldig ut, men heller å lage plagg som er enkle å bruke og som man lett kan føle seg fin i. Jeg vil lage klær for jenter og kvinner som treffer bredt, sier hun.

NYHETER

Camilla Pihl fjernet mikroplast etter kritikk

BUSINESS: Kolleksjonen inneholder også hverdagsvennlige plagg med en feminin touch. Foto: Åsa Tallgård/Camilla Pihl SS19.

– Er det noen ting som har blitt annerledes enn du så for deg?

– Jeg ville fra starten lage en kolleksjon med klær som det skal være enkelt å være fin i. Det har vært målestokken hele veien, og det synes jeg vi har lyktes med. Sånn sett ble det slik jeg hadde sett for meg.

KLÆR

VÅRENS FINESTE JEANS

I de fleste kreative prosesser kan det bli gnisninger og utfordringer, men ikke i denne ifølge Pihl som har vanskeligheter med å trekke frem noe.
– Vi har kost oss så mye at vi faktisk ikke har følt det utfordrende, men spente, det er vi, avslutter hun.

SOMMERKLAR: Kolleksjonen inneholder også badedrakt og et rundt strandhåndkle. Foto: Åsa Tallgård/Camilla Pihl SS19.
Publisert:

Les også

  1. KLÆR

    12 frekke skinnfrakker

  2. KJENDIS

    Norske Rawdah Mohamed omtalt i Vogue

  3. KJENDIS

    Slik fikk Astrid S den nye stjernestilen

Relaterte artikler

KLÆR

Anmeldelse: Camilla Pihls første kleskolleksjon

NYHETER

Camilla Pihl åpner butikk

NYHETER

De nye designtalentene: Maja Stabel

NYHETER

Camilla Pihl ammer sin nyfødte datter på Elle-forside

NYHETER

Sophie Elise starter nytt merke

NYHETER

Pia Tjelta: – Vet ikke om klesmerket mitt kommer til å bestå etter denne krisa

KJENDIS

Julespalten: Camilla Pihl