Sko-salg økte med 7800 prosent etter dette
Ikke bli overrasket dersom det kryr av grønne dresser og hvite tøysko på årets Halloweenfest.
Den mest populære serien på Netflix om dagen er «Squid Game». Det er mange som fremdeles ikke har sett den, men du har nok likevel hørt om serien som har vekket oppsikt verden over.
Den handler om en rekke mennesker i Sør-Korea som alle har gjeld opp etter ørene. Når de får muligheten til å delta i et spill med en premie på 45,6 milliarder sørkoreanske won. Det tilsvarer cirka 300 millioner norske kroner. Premien er kanskje stor, men lite vet deltagerne at innsatsen er livene deres.
Er «Squid Game»-stjernen motebransjens nye favoritt?
Og selv om dette selvfølgelig er mye av grunnen til at serien får folk til å sperre opp øynene, er det andre som har lagt merke til noe helt annet også.
Squid Game har nemlig blitt så populært at salget av den hvite tøyskoen fra Vans har økt med 7800 prosent!
I serien ser vi «spillerne» iført en grønn joggedress og hvite tøysneakers. Dette antrekket har tydeligvis falt i smak hos en rekke mennesker.
Ifølge Sole Supplier skal altså salget av den såkalte «Triple White»-skoen til Vans ha økt med 7800 prosent. Den drastiske salgsøkningen er blitt omtalt av både Independent og Variety. Ifølge sistnevnte skal også søket etter røde joggedresser økt med 62 prosent. Dette er noe de som «vokter» spillerne kledd i grønt har på seg.
Mon tro det er noen som er i gang med å planlegge årets Halloween-antrekk?
Lar seg inspirere
At folk lar seg inspirere av kjente serier og filmer, er ingen hemmelighet. På 90-tallet strømmet folk til frisørsalongen for å skaffe seg «Rachel-sveisen», og vi tipper vi ikke er de eneste som fikk lyst på et par sko fra Manolo Blahnik etter at Carrie brukte dem i «Sex og singelliv».
Og da «Papirhuset», også kjent som «La Casa De Papel», tok av, skal du tro det var mange røde dresser og masker å se på Halloween.
Så hvis du fremdeles har den røde dressen liggende, kan du jo alltids stille opp på årets Halloweenfest som en av «vokterne» fra «Squid Game».