Nyheter

Internasjonale bikinikjendiser lager norsk badekolleksjon

BIKINIGRÜNDERE: Natasha Oakley og Devin Brugman hart gjort levebrød av sin forkjærlighet for badetøy. Foto: Getty Images

Natasha Oakley (25) og Devin Brugman (26) lever av å reise verden rundt i badetøy. Nå vil duoen kle opp norske jenter til stranden.

  • Martine Lunder Brenne
Publisert:

MinMote snakker med Oakley og Brugman bare noen timer før de selv skal være med på å lansere sin nye badekolleksjon, som er gjort i samarbeid med Bik Bok, som eies av den norske Varner-kjeden.

Det er bikinigründernes første visitt i Norge – en noe kaldere «location» enn de er vant til.

Venninnene og businesspartnerne har nemlig base i Los Angeles, men har som jobb å fly verden rundt for å ta bilder til Instagram-kontoen @abikiniaday, som er selve bærebjelken i duoens bedrift.

Les også: Skuespiller Pia Tjelta lager flere kjoler

Hver måned poster de hundrevis av bilder av deg selv i badetøy til de nesten 650.000 følgerne, samtidig som de driver en bikininettside med samme navn. I tillegg har de sitt eget bademerke, Monday Swimwear.

KLÆR

Fem merker du bør vite om

- Vanligvis lager vi veldig klassisk, stilrent og enkelt badetøy. Men dere skandinaver er mye mer edgy og vågale i stilen, og sånn sett ser vi for oss at norske jenter absolutt er klare for å bruke gøyalt design også på stranden, sier Oakley til MinMote.

Kolleksjonen de har designet til de norske kundene består derfor av en rekke fargerike plagg, blant annet enn «off shoulder»-bikini og en sporty topp med høy hals.

NYHETER

Så mye tjener Kardashian-søstrene på Instagram-bilder

Millioner bikinifølgere

Natsha Oakley er opprinnelig fra Australia og Brugman er født i California men vokst opp på Hawaii. Bikinieventyret startet i 2012, med at de tok bilder av hverandre i badetøy for moro skyld, før de en kveld fikk ideen om å lage flere sosiale medier-kontoer.

Dagen derpå våknet de til tusenvis av følgere, som nå har blitt til tilsammen over 3,2 millioner følgere på deres respektive kontoer pluss «felleskontoen» @abikiniaday.

- Akkurat nå er dette en fulltidsjobb for oss begge, og vi reiser faktisk over ni måneder av året. Det er helt fantastisk, forklarer Brugman.

Pengene tjener de hovedsakelig på samarbeider og reklamekampanjer.

- For at vi skal kunne leve av dette må vi ha troverdighet, og derfor er vi veldig selektive med hva vi stiller opp på. Men absolutt, vi får stadig nye forespørsler om folk som vil jobbe med oss, sier Oakley.

Bildekontrovers

Med så mange bikinibilder på nettet, har gründerne også opplevd negative tilbakemeldinger. Brugman og Oakley skriver sjeldent om annet enn badetøy på sosiale medier, men i fjor sommer langet sistnevnte ut mot Daily Mail Australia. Nettstedet hadde samlet en rekke paparazzi-bilder av Oakley og satt dem opp mot bildene modellen selv hadde postet på Instagram.

MØNSTER: Oakley og Brugman har brukt mye farger og print i kolleksjonen. Toppen koster 129 kroner. Foto: Bik Bok

Teksten handlet om hvordan Oakley var «flink med vinkler og redigering». Tittel og ingress: «Instagrams magi - uretusjerte bilder viser den EKTE kroppen til bikiniblogger Natasha Oakley».

Like etter la Oaklay ut følgende tekst på Instagram:

«Danielle som jobber i @dailymailau bestemte seg for å skrivce en hel artikkel basert på å finne grusomme paparazzibilder av meg meg cellulitter og snakke nedsettende om min figur. For meg er hun nå en perfekt representant for hva som er galt med verden og hva kvinner aldri bør ønske å bli».

Dog er dette en uvanlig hendelse, forklarer bikinikjendisene til MinMote.

- Vi er nok ganske heldige sånn sett, men vi har stort sett blitt helt overveldet av den positive responsen. Når det dukker opp negative ting, så er det som regel i media, og vi prøver rett og slett bare å ikke la den type negativitet gå inn på oss.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Så mye tjener Kardashian-søstrene på Instagram-bilder

  2. NYHETER

    Ivanka Trump slutter å lage luksus-smykker

  3. MANN

    Sjekk Trumps elleville slips-triks

Relaterte artikler

NYHETER

MinMote erfarer: Eirín Kristiansen er BikBoks nye gjestedesigner

KLÆR

Badedrakt og bikini: Tre fine strandantrekk

HÅR

Det hotteste strandhåret på Instagram

NYHETER

Forside skaper massive reaksjoner: – Gjør meg så sint

NYHETER

Influencer Gabbi Hanna forfalsket tur til Coachella

NYHETER

Kritikken hagler mot it-merket Sporty & Rich

NYHETER

Modell Kate Upton får skryt for uretusjerte bilder