H&M åpner en av verdens største flaggskipsbutikker i Oslo
Den 29. november åpner dørene til den svenske butikkjedens nye lokaler i Karl Johans gate.
Det skal være en av verdens største flaggskipsbutikker som åpner i Oslo, nærmere bestemt Karl Johans gate 14. Butikken strekker seg over fem etasjer med 4500 kvadratmeter og vil inneholde alle H&M sine konsepter for dame, herre, ungdom og barn, samt undertøy accessoirer, kosmetikk og H&M Home.
– I H&M skal vi overraske og inspirere kundene våre, og vi skal gjøre det mulig for alle å føle seg bra, og se bra ut. Det gjør vi blant annet gjennom å by på unike handleopplevelser og med denne butikken tar vi dette til et helt nytt nivå, sier Dirk Roennefahrt, administrerende direktør i H&M Norge og Island, ifølge en pressemelding.
Moteeksperter slakter H&M x Moschino
I forbindelse med åpningen lanserer H&M en redesign-kolleksjon i samarbeid med de tre norske designerne Marte Krogh, Edda Gimnes og Cathrine Børter bak klesmerket FWSS og smykkemerket Pearl Octopuss Y.
Designerne har utviklet og redesignet H&M-plagg og tilbehør med sin egen signatur. Plaggene og smykkene vil være nummerert og komme i et begrenset antall.
Edda Gimnes er en av Norges største «up and coming»-designere, som også har blitt lagt merke til i det store utland. Blant annet har supermodellen Gigi Hadid brukt en av hennes iøynefallende jakker.
Marte Krogh lager eksklusive kjoler, blant annet til kronprinsesse Mette-Marit. Cathrine Børter er en av designerne bak klesmerket FWSS, samt at hun har sitt eget smykkemerke ved navn Pearl Octopuss Y. Smykkene hennes har dinglet i ørene til så å si alle it-jentene i Oslo.
Den 29. november åpner også H&M Home sin første konseptbutikk i Norge, vegg-i-vegg med flaggskipsbutikken.
H&M har vært til stede i det norske markedet i over 50 år, og er etablert i 62 land verden over.
I den nye butikken kan man blant annet finne nye måter å shoppe på med digitale kanaler som Click-and-collect og Scan-and-find som gjør at du kan skanne plagg i butikk for å se om de har andre størrelser eller farger.
– I en bransje i stor endring ser vi at kundene fortsatt ønsker å handle i butikk, men det må være inspirerende, engasjerende og enkelt – og opplevelsen må være tett integrert med de digitale kanalene, forteller Roennefahrt videre i pressemeldingen.