MÅNESKIN: Ikke bare er bandmedlemmene interessert i musikk, de har også et godt øye for mote og klær.
Nyheter

Eurovision-vinner landet eksklusiv modelljobb

Det populære bandet Måneskin er modeller for det italienske motehuset Gucci.

  • Malin Gaden
    Journalist
Publisert:

Både Italia og store deler av Europa jublet stort da det italienske rockebandet Måneskin stakk av med seieren i årets Eurovision. Det er ikke alltid lett å spå hvilken musikksjanger som kommer til å regjere under den årlige konkurransen, men i år var det rock folk ønsket å høre! Låten «Zitti E Buoni» gikk til topps med hele 524 poeng.

Men bandet, som består av bassist Victoria De Angelis, gitarist Thomas Raggi, trommeslager Ethan Torchio og vokalist Damiano David, fikk ikke bare oppmerksomhet rundt låt og opptredenen. Bandet har en ganske gjennomført stil som det er vanskelig å se bort fra.

VINNERE: Bandet vant den gjeve musikkonkurransen Eurovision Song Contest.
NYHETER

Dundas fikk stjerneskryt etter sexy visning

Og det er det ikke bare Eurovision-entusiaster som har lagt merke til. Nå har bandet beveget seg inn i moteverdenen og fronter en kampanje for selveste Gucci. På Instagram skriver Måneskin at «deres hemmelige fantasier kom til live».

Stilen til bandet gikk allerede hånd i hånd med det italienske motehuset. Etter seieren i vår hadde Melk og Honning en sak om moten i musikkonkurransen, og da uttalte KK-redaktør Ingeborg Heldal seg til nettmagasinet. Hun antok at noen motehus ikke har ønsket å assosiere seg med det hun kaller «sirkus Eurovision», men at hun håpet på en endring.

– (...) Det er en fantastisk arena for mote og design. Og designerne har ikke vært helt fraværende, sa redaktøren og la til:

– Tipper vokalist Damiano David allerede står på blokka til Alessandro Michele i Gucci.

POPULÆRE: Nå fronter det italienske bandet kampanjen til Gucci.

Det hadde redaktøren fullstendig rett i. David og resten av bandet er nå å se i Guccis Aria-kampanje. Her ser vi dem blant annet to av medlemmene posere stående på alle fire inne i et rosa rom med lilla gulvteppe. Rundt dem er det plassert store, hvite fugler og møbler for de andre bandmedlemmene til å sitte i eller stå ved siden av.

Kampanjen deres med Måneskin omtaltes som «et rock’n’roll-samarbeid som er skapt i himmelen» av Vogue Scandinavia. «Minimalisme er dødt. Vi vil ha ekstravaganse og vi vil ha det nå», står det videre.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Se stjernenes ville VMA-antrekk

  2. NYHETER

    Kim K med mystisk heldekkende antrekk

  3. NYHETER

    Met-gallaen: Se stjernenes wow-antrekk

Finn mer innhold om:

  1. Gucci
  2. Eurovision Song Contest
  3. Stil

Relaterte artikler

NYHETER

Modellen Frida Aasen er forlovet

NYHETER

Meghan med skjult budskap

MANN

Beckham tok sveisen tilbake til år 2000

NYHETER

Bik Bok relanserer jeans med større størrelser

HÅR

6 frisyrer å vurdere til neste frisørbesøk

SKJØNNHET

Inspo til din neste manikyr

KLÆR

Minimalistiske antrekk vi vil kopiere