Camilla Pihl åpner butikk
Influenceren (41) tar klesmerket videre, men gir seg som modell.
Etter å ha JOBBET I DET STILLE I OVER 2,5 år lanserte influencer Camilla Pihl for ett år siden sitt eget klesmerke i samarbeid med Holzweiler.
Nå får merket sin egen pop-up-butikk. Planene om en butikk har ifølge Pihl ligget i tankene helt siden oppstarten, men hun hadde ikke trodd det ville skje så fort.
– Da vi begynte å planlegge det nye klesmerket var egen butikk alltid del av planen, men ikke før noen år frem i tid, sier hun og legger til:
– Vi er helt ærlig litt overveldet over hvor bra merket har blitt tatt imot, og hvor fort vi har vokst, så dermed ble det interessant for oss å fremskynde planene.
Anmeldelse av Pihls første kleskolleksjon
Kunne ikke si nei
Hvor lenge butikken skal holde åpent er foreløpig usikkert, men den vil åpne i midten av oktober. Butikken blir en del av luksusområdet Promenaden Fashion District og skal være et «Camilla Pihl-univers» plassert side om side med etablerte merker som Ganni og Holzweiler.
– Selv om Camilla Pihl-klesmerket fortsatt er veldig ungt, så dukket det opp en mulighet vi ikke kunne si nei til, sier Pihl.
Men selv om mange opplever en tung periode for retail og en såkalt butikkdød, mener Pihl det er riktig for hennes selvtitulerte klesmerke å åpne en fysisk butikk.
– Noen opplever dessverre tunge tider, imens andre igjen heldigvis opplever vekst. Vi tror og håper dette kommer til å bli en suksess og en viktig milepæl for Camilla Pihl. Noen ganger må man bare satse selv om det risikabelt. Den som intet våger og så videre, sier hun.
Ifølge E24 har Camilla Pihl hatt en solid omsetningsvekst gjennom selskapet Camilla Pihl Company de siste årene. I 2016 dro selskapet inn 2,96 millioner kroner, i 2017 omsatte selskapet for 3,3 millioner kroner. Fjorårets årsregnskap viser et inntektshopp til 4,7 millioner kroner.
I tillegg til klesmerket driver med strikkegensere, har sitt eget hudpleie-merke og hun driver sitt eget nettmagasin.
Trer tilbake som modell
Ved å ta klesmerket et skritt videre til åpne fysisk butikk, tar Pihl samtidig et skritt tilbake fra merkets kommunikasjon. Ifølge influenceren og businesskvinnen har det hele tiden vært planen at hun skulle være modell for merkets to første kolleksjoner. Nå har hun stått modell i to runder, og videre vil det være nye modeller som skal posere i merkets kampanjer.
– Nå gleder jeg meg til å gå inn i en rolle som designer, creative director og eier, sier hun.
At Pihl har mange jern i ilden er ikke noe nytt. Nylig ble det også kjent at hun og partneren Peter Peters er på flyttefot og selger leiligheten. Men hvor ferden går videre er Pihl hemmelighetsfull med.
– Vi gleder oss til et nytt kapittel i livet, sier hun på spørsmål om flytteplanene.