Nyheter

Her er H&Ms nye designersamarbeid

Vi har knapt rukket å fordøyde H&Ms siste designsamarbeid før de er ute med et nytt. Denne gangen er det det italienske motemerket Marni som skal ut til folket. - Funky og chic sier minMotes nye leder Sonia Vold.

  • Ingrid Bruvik
Publisert:

Vi har knapt rukket å fordøyde H&Ms siste designsamarbeid før de er ute med et nytt. Denne gangen er det det italienske motemerket Marni som skal ut til folket. - Funky og chic sier minMotes nye leder Sonia Vold.

Marni er kjent for sine spesielle trykk og sine kreative fargekombinasjoner. Det er grunnlegger og kreativ leder Consula Castiglioni som er hjernen bak det familieeide merke og selskapet hun startet i 1994 og Marni har i de seneste årene etablert seg som et globalt og ettertraktet luksusmerke med tilhengere verden over.

- Mette-Marit brukte en del Marni den gang hun bodde i London og kledde seg litt yngre og djervere enn hun gjør i dag. Blant annet hadde hun en kul jadegrønn skinnjakke med glidelås, som var en stor favoritt i en periode, sier kongeekspert Kjell Arne Totland.

minMotes nye leder Sonia Vold beskriver merket som funky og chic.

- Man blir glad av å se på Marni-kollekjonen, sier Vold til minMote.

Det italienske motehuset beskriver hun som kjent for sine litt uvanlige snitt og silhuetter, grafiske mønstre og innslag av sterke farger. De som forventer seg noe lignende det forrige samarbeidet, med Versace, må altså tenke om igjen.

For supertrendy fashionistaer og eldre husfliddamer

Hva synes du om dette samarbeidet?

– Det er alltid spennende å se hvem som blir H&Ms neste samarbeidspartner. Jeg gleder meg til å se hele kolleksjonen, og kanskje spesielt tilbehøret, sier Vold til minMote.

For de som venter seg det samme som Versace, hvordan er dette forskjellig?

– Versace er hardcore glamour, mens Marnis uttrykk er mer jordnært samtidig som det er veldig lekent. Jeg tipper denne kolleksjonen blir mye mer anvendelig for folk flest, fortsetter hun.

Hvordan tror du dette vil bli mottatt?

– Jeg tror den vil bli svært godt mottatt, spesielt her i Skandinavia. Mens Versace-kolleksjonen kanskje ble for voldsom for noen, vil nok enda flere moteinteresserte jenter og damer her til lands la seg begeistre av Marni-stilen.

Hvem er kunden denne gangen?

– Det er vanskelig å si – Marni har et velig chict uttrykk som appellerer til både unge og eldre. Antrekkene har alltid en liten kunstnerisk prikk over i-en, så jeg tror kolleksjonen kan falle i smak hos alt fra supertrendy fashionistaer til litt eldre husfliddamer, avslutter Vold til minMote.

Les også:

Sonia blir minMotes nye motedronning. Her!

Posh kler Harper i designerklær. Her!

Stiltips til voksne kvinner. - Kvalitet foran kvantiet, sier eksperter. Her!

Kolleksjonen er ute i butikk og online den 8.mars 2012.

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Mote
  2. Design
  3. H&M

Relaterte artikler

NYHETER

Sexy overraskelse fra H&M: – Dette kan sjokkere det norske folk

NYHETER

Dette bør du kjøpe og droppe fra H&Ms Marni-kolleksjonen

NYHETER

Ekspertene: Dette kan du forvente deg av H&M og Marnis samarbeid

NYHETER

Nå kommer oppfølgingkolleksjon fra Versace for H&M - moteekspertene er splittet

NYHETER

Her er motebransjens favoritter fra Marnis H&M-kolleksjon

NYHETER

Maison Martin Margiela for H&M: - For sært for folk flest

NYHETER

Dolce & Gabbana slakter toppdesignernes samarbeid med billigbutikker