På MinMote finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.
Hvilke produkter MinMote skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener MinMote penger.
Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».
Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på MinMote, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.
I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.
Sporty plagg, «snill» iskrem og avokadoolje - MinMote har samlet fem av de største wellness-trendene for 2017.
Å si at athleisure - altså kort fortalt å bruke treningsinspirerte klær til hverdags - var fjorårets store motesnakkis, er ikke å ta i. Sammen med grønn matcha-te og korte, intense treningsøkter, representerte athleisure en av de hotteste trendene innen livsstilssegmentet i 2016. Men hva skjer nå?
Fem feil du gjør når du føner håret
I denne saken har vi forsøkt å ta tempen på wellness-året 2017, og dette er trendene som er spådd en stor fremtid:
Athleisure-begrepet dør ut
Men det betyr ikke at trenden er over - snarere tvert imot.
2016 ble året den sporty trenden virkelig fikk fotfeste hos folket. Treningstightsen og hettegenseren var plutselig blant de hotteste plaggene, også utenfor treningssenteret. It-jenter som Astrid S og Julie Bergan ble nærmest stilens frontfigurer, og Oslo fikk til og med sin egen butikk dedikert til athleisure, navnet motebransjen ga denne trenden.
Trykk på bildene for å se pris og merke.
Nå spår analyseselskapet WSGN at begrepet vil dø ut - men at trenden vil bestå.
- Nå som begrepet har blitt så mainstream, dropper designerne dette paraplybegrepet og prøver heller å skille mellom de unike, forskjellige stilene som inntil nå bare har blitt klemt inn i samme begrep, sier analytiker Clare Varga.
Wellness-reiser
I MinMote-redaksjonen må vi innrømme at det skal mye til at en rensende juice og en raw-muffins skal danke ut en drink og en pose Lays-chips på ferie. Men mye tyder på at stadig flere vil gjøre som Hannah (Lena Dunham) i den nyeste sesongen av «Girls» - nemlig dra på wellness-ferie.
New York-skribent Sadia Saprind skrev nylig om fenomenet under tittelen «The end of relaxation», hvor hun peker på at stadig flere aktører både nye og gamle - i reisebransjen tilbyr diverse helsebringende ferier, enten du vil praktisere yoga, bli en surfer, detoxe kropp og sinn, eller bare ha litt fred og ro.
Sjekk ut den frekke undertøyskampanjen til «Girls»-stjernene her.
Grønn rens
Hovedstadens hotteste ansiktsbehandling akkurat nå er «Green peel», som skal rense huden, fjerne pigmentflekker og linjer og etterlate den med ny glød. Trenden har spredt seg fra USA, og bak den «originale» behandlingen står kjendislegen Christine Schammrek, som har oppnådd ikonstatus siden hun lanserte nettopp denne peelingen for over 60 år siden.
Her er ansiktsmaskene du kan lage hjemme!
Nicecream
untitled linkDa vi skrev om wellness-trendene for 2016, var det Matcha og forskjellige «bowls» som ble nevnt fra kostholdssegmentet. Begge deler er fortsatt populært, men wellness-maten har også fått en nykommer som spås en storhetstid i 2017: Nicecream.
Navnet spiller selvsagt på iskrem i en «snill» versjon, altså laget av sunne ingredienser som banan og avokado. På Instagram har trenden allerede begynt å ta av, og et av verdens mest velrenommerte matnettsteder, Feedfeed, har allerede samlet de beste oppskriftene i en egen kategori.
Her er oppskriften på Tone Damlis skjønnhetssmoothie
Avokadoolje
AVO-ELSKER: Lupita Nyong'o bruker avokadoolje for å ta vekk sminken blant annet. Foto: NTB Scanpix
Glem kokosolje, fjorårets (og året før der) store hype. Flere skjønnhets- og motenettsteder mener nemlig det er avokadooljen som vil ta over som den heteste skjønnhetsoljen fremover. Marie Claire kaller den allerede «ditt nye favoritt-skjønnhetstriks», og lister opp en rekke måter du kan bruke den på: Som sminkefjerner, fotkrem eller en fuktboost til hud og hår.
Avokadooljen skal være spesielt bra for ekstremt tørr hud, noe MinMote-redaksjonen neppe er alene om å ha på denne tiden av året. Også hjelper det jo litt at Lupita Nyong'o har sagt at det er hennes go to-produkt.
Se det, avokado kan brukes til mer enn guacamole på fredagskvelden.