Skjønnhet

Rihanna utvider i Norge

GRÜNDER: Robyn Rihanna Fenty har tjent seg rik på sine merker for sminke og hudpleie.

Superstjernen introduserer hudpleie og utvider Fenty-suksessen.

  • Elise Alexandra Gulbrandsen
Publisert:

Da Rihanna lanserte sitt sminkemerke Fenty Beauty i 2017 slo det nærmest ned som en bombe i skjønnhetsbransjen. I mai ble Fenty Beauty lansert i Norge med et brak, og det første døgnet ble det solgt sminke for nær tre millioner kroner.

Nylig ble det også kjent at Rihanna er dollarmilliardær, mye takket være sminkemerket. I forkant av sminkelanseringen snakket MinMote med Rihannas faste makeup-artist som kunne fortelle at superstjernen selv er veldig involvert.

Som du skjønner går det bra om da’n.

Men det stopper ikke der. Nå utvider Fenty i Norge, og introduserer gen-z-vennlig hudpleie.

– Jeg ville at det skulle føles tilgjengelig, enkelt og ta bort presset om å velge en hudpleierutine, så jeg skapte en som passer alle, sier Rihanna i en pressemelding.

De siste årene har hudpleie med opptil 12 steg vært en trend. Det ble for mye for superstjernen, som ville tilbake til en enkel hudpleierutine uten for mye styr.

Flere av produktene har flere funksjoner, som det mye omtalte «Fat water pore refining toner serum», som er både en toner og et serum. Produktene skal også være tilpasset alle hudtyper til både ansikt og kropp, såfremt du ikke er på jakt etter de mest aktive ingrediensene.

KREM-SJEF: Artisten og skjønnhetsgründeren Rihanna.

– Lært på den harde måten

Også disse Rihanna-produktene skal selges hos Fredrik & Louisa. Ifølge parfymeriet har merkevaren på kort tid blitt den mest solgte i den nyrenoverte skjønnhetsavdelingen på luksussenteret Steen&Strøm i Oslo sentrum.

– Fenty-produkter står for nesten 15 prosent av totalt antall produkter solgt siden lansering, sier Eric Rivelsrud, daglig leder hos parfymeriet Fredrik & Louisa.

Da Fenty Skin-produktene først ble lansert internasjonalt ble de revet ut av butikkhyllene, noe som førte til at de ble videresolgt for tusenvis av kroner, ifølge Dazed Beauty. Noe av det Rihanna fikk skryt for at det er solfaktor i dagkremen, og at hun fortalte om viktigheten av å bruke solfaktor også om du har mørkere hud.

– Når du er oppvokst på en karibisk øy er du eksponert for solen hver eneste dag. Så jeg tenkte alltid på solfaktor som en turist-greie, og spesielt ikke som noe svarte mennesker trengte, sa hun til Yahoo Entertainment og la til:

– Jeg har lært på den harde måten, fordi solen ikke var snill med huden min over tid. Så jeg har fått hyperpigmenteringer i huden.

SMINKE

Solgte sminke for nær tre millioner på ett døgn

Kjendiskrem-boom

De siste årene er det en lang rekke kjendiser som har lansert sine egne sminke- og hudpleiemerker. Her hjemme har Camilla Pihl gjort suksess med sitt selvitulerte merke. Stjerner som Selena Gomez, Lady Gaga, Bianca Ingrosso og ikke minst familien Kardashian/Jenner har gått på krem-toget.

KJENDIS

Bianca Ingrosso til MinMote om: Stil, injeksjoner, angsten og kjærligheten

For dem som er større tilhenger av artisten Rihanna enn designer- og-skjønnhetsdronning-Rihanna virker det imidlertid ikke som at ventetiden er over helt enda. Forrige gang hun slapp egen musikk var i 2016, og siden den gang har Rihanna tilsynelatende fokusert på å bygge Fenty-imperiumet.

VIL DU HOLDE DEG OPPDATERT PÅ MOTE OG TRENDER? Følg MINMOTE PÅ INSTAGRAM!

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Kim Kardashian dropper West

Finn mer innhold om:

  1. Rihanna

Relaterte artikler

SMINKE

Nå kommer Kylie Cosmetics til Norge

HUDPLEIE

Hva er aktive ingredienser?

HUDPLEIE

Eksperten: – Dropp sminkeservietter for godt!

HUDPLEIE

Produktene som jobber når du sover

HUDPLEIE

Slik kan du forebygge og behandle solskader

HUDPLEIE

Kan en frossen agurk gjøre huden din bedre?

HUDPLEIE

Hva er greia med glutenfri hudpleie?