GÅR NYE VEIER: Millie Bobby Brown har startet et eget skjønnhetsmerke oppkalt etter bestemoren sin Florence. Her på premieren av sesong tre av Stranger Things. Foto: EPA
Skjønnhet

Millie Bobby Brown starter eget skjønnhetsmerke

Stranger Things-stjernen (15) har brukt kunnskapen hun har fått fra å sitte i sminkestolen siden hun var ti år til å utvikle sitt eget skjønnhetsmerke.

  • Ingeborg Aspeli
Publisert:

Den britiske skuespilleren Millie Bobby Brown er den siste stjernen i rekken til å lansere sitt eget merke med sminke- og skjønnhetsprodukter.

Ifølge Teen Vogue består merket så langt av 15 ulike produkter – alt fra en lett foundation og rouge til gelepads til å ha under øynene.

– Jeg har vært i sminkestolen siden jeg var 10–11 år, og jeg har blitt introdusert til alle typer produkter. Jeg har hatt spesialeffekter på ansiktet, blod og forskjellige typer foundation. Jeg ville bli en del av bransjen fordi jeg så at det var et gap i markedet for unge mennesker, sier 15-åringen til WWD.

KJENDIS

Fra barnestjerne til stilikon

Bobby Brown er opptatt av dyrevern og merket er derfor sertifisert av PETA og vegansk. I tillegg støtter merket veldedighetsorganisasjonen Olivia Hope Foundation som jobber for å unngå at barn får kreft. Organisasjonen ble startet etter at skuespillerens venninne Olivia Hope LoRusso døde av kreft i 2017.

Merket har fått navnet «Florence» oppkalt etter skuespillerens bestemor.

– Jeg følte at et merke som handler om individualitet, mot og å være sannferdig burde bli oppkalt etter et menneske som var alle disse tingene, forklarer hun til WWD.

– Dette er bokstavelig talt mitt livs kjærlighet, jeg kan ikke engang forklare hvor mye jeg elsker dette og hvor hardt men «crazy» det var å skape det, skriver Bobby Brown på Instagram hvor hun forklarer at hun har jobbet med merket i hele to år og at det har vært vanskelig å holde på hemmeligheten så lenge.

Dette betyr at Millie Bobby Brown følger etter Rihanna, Kylie Jenner, Lady Gaga og Selena Gomez som alle driver sitt eget skjønnhetsmerke.

Ifølge pressemeldingen gjengitt av Teen Vogue skal merket «oppmuntre til eksperimentering og selvutfoldelse med formularer som lar din naturlige skjønnhet skinne gjennom».

Produktene er på den mer budsjettvennlige siden og rangerer fra ti til 34 dollar. Skjønnhetsmerket vil bli solgt blant annet på Ulta i USA, samt på nett.

Publisert:

Relaterte artikler

SMINKE

Nå kommer Fenty Beauty til Norge

HUDPLEIE

Fem økologiske skjønnhetsmerker du må vite om

NYHETER

Kopianklager mot Sophie Elise

TILBEHØR

Seks ikoniske vesker og damene bak

INTERIØR

ByTiMo med ny satsing: – Starten på så mye mer

NYHETER

Rapport: Dette er verdens mest transparente klesmerker

NYHETER

Tidligere FWSS-gründere med nytt merke