BUSINESS WOMAN: Til tross for sin unge alder har Jenner allerede etablert et svært populært sminkemerke. Foto: NTB scanpix
Skjønnhet

Kylie Jenners lipkits utsolgt på 16 minutter

Måten Kylie Jenner sminker leppene på har tatt helt av. Kjendisstylist Jan Thomas mener det handler mer om merkevaren enn leppestiften.

  • Maiken Svendsen
Publisert:

Kylie Jenner, halvsøsteren til Kim Kardashian, lanserte i desember sin egen kolleksjon av liplinere og leppestifter som selges sammen i sett, i sju forskjellige farger.

Omtrent en gang i måneden siden lanseringen i desember har Jenner lagt ut alt hun har produsert til salg.

Mandag morgen skjedde det igjen - og etter sju minutter twitret Jenner at det var utsolgt. Det er ny rekord sier Jenner, som de siste par årene har blitt kjent på grunn av nettopp leppene.

NYHETER

Kylie Jenner knapt til å kjenne igjen på Golden Globes

Navnet viktigere enn leppestiften

Kjendisstylist Jan Thomas, som nylig selv lanserte et eget sminkemerker, sier han heier på alle som ønsker å prøve seg i denne bransjen. Samtidig er han spent på om Kylies leppestifter fortsatt er her om fem år.

– Det handler mer om å forvalte merkevaren Kylie Jenner. Familien er en av de mest omtalte i verden i dag. Produktene i seg selv er helt ufarlige, fargene er fine og pakkene er jo dødskule og moderne, sier Jan Thomas.

NYHETER

Jenner-klanen krasjet norsk nettside

untitled link

Førsteamanuensis Knut Kolnar sier at Jenner viser det som er trenden i det brede glamoursegmentet. Det gjør henne til en autoritet på hva som er kult.

– Det kule liendreger ikke i tingene, men i holdningen til tingene blant de som begjærer det.

Dette er Kylie Jenners hemmelige puppetriks

LANG ERFARING: Jan Thomas jobber til daglig som hårstylist i sin egen salong Jan Thomas Studio i Parkveien i Oslo. Foto: Christopher Mørch Huseby

Kolnar tror at populariteten til leppestiftene har mer med at Kylie Jenner har sitt navn på esken enn leppestiften i seg selv.

– Leppestiften selger fordi den blir en identitetsmarkør. Den gir anerkjennelse og status innen bestemte grupper, sier han.

Han forteller at når leppestiften selges ut så fort som den gjør viser det at folk følger etter hverandre i tingene de begjærer.

– Verdien til leppestiften, det kule ved den, skapes av konkurransen om å få tak i den, sier han.

Ville gjort det samme selv

Jan Thomas reiste til USA da han var 18, og han forteller at om han hadde fått samme tilbud som det Jenner har fått, hadde han tatt det. I dag ser han annerledes på det å sette sitt navn på ting han ikke kan noe om.

– Personlig blir jeg mer nysgjerrig på sminke som er utviklet av makeup-artister som virkelig kan faget sitt. For eksempel Mac Cosemtics anser jeg som noe av verdens beste sminke. Likevel liker jeg at nye kommer inn å skaper konkurranse i bransjen, forteller stylisten.

Kontroversielt

Kylie Jenners lepper har vært et kontroversielt tema de siste par årene. I 2014 forandret Jenners lepper seg dramatisk, og det ble lenge spekulert i om hun hadde gjort kosmetiske inngrep for å forstørre dem.

I flere måneder svarte Jenner at det var hun leppestiften hun brukte som gjorde at leppene så større ut, men innrømmet senere at hun hadde injisert restylane.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Sjekk kjendisene på Jan Thomas' glam-fest

  2. NYHETER

    Disse tjener mest og minst i mote-Norge

  3. SKJØNNHET

    Jan Thomas og Christophers beste tips til tenåringer: Slik blir du trendy på budsjett

Relaterte artikler

NYHETER

Nå skal Kylie Jenner ha fylt leppene igjen

NYHETER

Kylie Jenner markerer seg på gjev liste

NYHETER

Forbes: Kylie Jenner i rute til å bli verdens yngste milliardær

SMINKE

Kylie Jenner utvider sminkekolleksjonen med øyenskygge

NYHETER

Jaclyn Hill dropper sosiale medier etter sminkeskandale

SMINKE

Kim Kardashian pauser sminkemerket

SMINKE

Nå kommer Fenty Beauty til Norge